Brewzilla 65 kort overflow pipe

Jeg har en Brewzilla 65 som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra en liten ting. Når jeg mesker med mye korn (14kg+) sliter jeg med at malten kommer over overflow røret i midten av maltrøret. Når det skjer sliter jeg med å få sirkulert skikkelig (har det ikke åpen om malten er over røret) minsker jeg vannmengden blir mesken fryktelig tykk og effektiviteten går drastisk ned. Noen forslag om hva man kan gjøre?
 
Jeg er litt usikker på hvordan denne zillaen funker, men kan det være en ide å vente med å starte pumpa? La malten synke naturlig til bunns? Noe vil jo flyte uansett, men hvis det er mye som flyter så er kanskje lite bedre? Sett på en cap på røret før du starter pumpa?
 
De siste bryggene har ikke malten sunket så langt ned at toppen av røret har syntes. Har også brukt godt med risskall for å bedre sirkulasjonen. På brygg med mindre matmengde venter jeg alltid med å skru på pumpa
 
Det er noen som ikke fyller på helt, graver ut litt mesk etter en god stund og erstatter den med ny malt, iallefall.
 
De siste bryggene har ikke malten sunket så langt ned at toppen av røret har syntes. Har også brukt godt med risskall for å bedre sirkulasjonen. På brygg med mindre matmengde venter jeg alltid med å skru på pumpa
Vent alltid 30 minutter med å skru på pumpa, uansett. Da får mjølet fra malten tid til å løse seg opp og det clogger ikke maltsenga di.
 
30 minutter virket litt drøyt? Det spørs jo på temperatur, men hvis target er 65C, så for meg har det alltid vært 10 min (15 hvis jeg er lazy) og så startet forsiktig, og så økt flowen.
 
Tilbake
Topp