Brukte eller nye corneliusfat?

khs

 
Skal kjøpe inn endel fat. Har hørt at det har vært endel problemer med brukte fat og flere butikker har av den grunn valgt å kun selge
nye fat. Tror det var noe med at inn/ut ventilene ikke helt fulgte nye standarder og vansklelig å bytte ut. Stemmer dette?
Ellers har jeg kjøpt 4 brukte fat ifra www.brygging.no. Fatene fungerer jo som nye de. Har kun hatt prob. med et av dem, dette var utett og jeg fikk tilsendt nytt.
Litt usikker på den dagen jeg må bytte ventiler om disse nye da passer.
Hva anbefaler dere?
 
Jeg har bare brukte fat. Har aldri hatt problemer med dem, men du kan jo kontakte selger og forsikre deg om at de er vasket og overhalt, og at du vil få erstattet ev. deler som ikke fungerer.
 
Jeg har kjøpt både brukte og nye. Har hatt problemer med noen av de brukte, lekkasje uten at jeg greide å finne ut av hvor det var. Kjøpte fatene på Vin og Bar og de var greie nok til å ta tilbake de brukte - betalte mellomlegg og fikk nytt i stedet.
En annen faktor med brukte fat fra "ukjente" er at du vet aldri hva som har vært på det...... eller hvor godt rengjøringen har vært  :eek:ppkast:
Kjøp nytt  :yes:
 
har 2 nye og 3 brukte fat. de brukte er us-typen, alle fungerer helt fint.
ingen problemer å kjøpe brukt etter min mening, skaffer reservedeler via ebay....
 
Har både nye og brukte fat, men har ikkje hatt problem med noen av dem. Min erfaring med brukte fat er berre positiv og det er jo ikkje så mykje anna enn O ringer som må skiftest viss dei er lekk. Men nye er jo blankere i starten  :)
 
Tilbake
Topp