• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Brygge utsyr ønsket(Oslo)

Hei, har svært lyst til å begynne å brygge selv i leiligheten min, men har det lille problemet med å anskaffe utstyret, da dette ikke er akkurat billig for en student...

Så håper derfor å kunne spare noen kroner, hvis det er noen i Oslo som har noe utstyr liggende som de ikke trenger lenger(gjæringsdunker, kjeler, rør, humleposer, kjølere, det meste..) og som de ønsker å bli kvitt.
Ser spesielt etter minst en gryte/kjele på rundt 30l, og gjerne noen dunker/glassbalonger til gjæring.
Eventuelt tips om butikker/nettsider hvor man kan få noe av dette utstyret til en grei pris.
Har mulighet til å hente innen for Oslo, men helst ikke langt fra offentlige transport muligheter, da jeg ikke har bil...

Takker for all hjelp jeg kan få;)
 
Neimenn hei Jørgen :)

Hvor mye utstyr du trenger kommer jo an på hva du skal lage. Allgrain krever jo noe utstyr som du ikke trenger på ekstrakt.

Alternativ til å kjøpe alt selv er jo å bli med i et Bryggelaug. Godlia virker som har en del bra utstyr, så ta en titt der.
Du kan jo også bli med meg og Lars på en brygging om du vil :)
 
Hei Øystein ;)

Er hovedsakelig jeg og Andreas som tenkte å begynne å brygge sammen(så fort han er ferdig med alle hjemme eksamene..)
Tanken var jo muligens å brygge all-grain, da dette ser ut til å være beste måten å kunne variere og eksperimentere;)

Når er neste gang dere tenkte å brygge?
 
jorgebau skrev:
Er hovedsakelig jeg og Andreas som tenkte å begynne å brygge sammen(så fort han er ferdig med alle hjemme eksamene..)
Tanken var jo muligens å brygge all-grain, da dette ser ut til å være beste måten å kunne variere og eksperimentere;)

Når er neste gang dere tenkte å brygge?

Allgrain er kos, men krever litt utstyr.

Vi brygger i dag, skal vel brygge torsdag, og kanskje også til helga :)
 
jorgebau skrev:
Så håper derfor å kunne spare noen kroner, hvis det er noen i Oslo som har noe utstyr liggende som de ikke trenger lenger(gjæringsdunker, kjeler, rør, humleposer, kjølere, det meste..) og som de ønsker å bli kvitt.
Ser spesielt etter minst en gryte/kjele på rundt 30l, og gjerne noen dunker/glassbalonger til gjæring.
Eventuelt tips om butikker/nettsider hvor man kan få noe av dette utstyret til en grei pris.

Jeg har en hyttekjele på 26,5l (tror jeg det er) som jeg gjerne avhender til en lav pris, all den tid den står på loftet og tar opp plass. Den er tynnbunnet og virker ikke på induksjon, men virker fint på andre typer plater. Ellers kan både bryggselv og bryggeland anbefales, de er greit tilgjengelige med offentlig transport. Ta kontakt dersom dette du er interessert i å kjøpe kjele.
 
Trenger du flasker til å tappe på har jeg ett relativt bra utvalg som du kan få av - både 0,5 0,33 og noen 0,7
 
tfheen skrev:
jorgebau skrev:
Så håper derfor å kunne spare noen kroner, hvis det er noen i Oslo som har noe utstyr liggende som de ikke trenger lenger(gjæringsdunker, kjeler, rør, humleposer, kjølere, det meste..) og som de ønsker å bli kvitt.
Ser spesielt etter minst en gryte/kjele på rundt 30l, og gjerne noen dunker/glassbalonger til gjæring.
Eventuelt tips om butikker/nettsider hvor man kan få noe av dette utstyret til en grei pris.

Jeg har en hyttekjele på 26,5l (tror jeg det er) som jeg gjerne avhender til en lav pris, all den tid den står på loftet og tar opp plass. Den er tynnbunnet og virker ikke på induksjon, men virker fint på andre typer plater. Ellers kan både bryggselv og bryggeland anbefales, de er greit tilgjengelige med offentlig transport. Ta kontakt dersom dette du er interessert i å kjøpe kjele.

Takker for tips og tilbud, tror nok desverre kjelen kan da være litt upraktisk, med tanke på at det er induksjon jeg skal bruke.. men takker likes for tilbudet:)
 
steinarne skrev:
Trenger du flasker til å tappe på har jeg ett relativt bra utvalg som du kan få av - både 0,5 0,33 og noen 0,7

Har allerede samlet en del flasker da jeg jobber innemellom i studentbar, og tar med meg noen tomflaskker i ny og ned, men kan tenkes at jeg kan trenge noen 0,7. Må nesten avvente og se på behovet når jeg har fått satt i gang med selve bryggingen :)
 
jorgebau skrev:
steinarne skrev:
Trenger du flasker til å tappe på har jeg ett relativt bra utvalg som du kan få av - både 0,5 0,33 og noen 0,7

Har allerede samlet en del flasker da jeg jobber innemellom i studentbar, og tar med meg noen tomflaskker i ny og ned, men kan tenkes at jeg kan trenge noen 0,7. Må nesten avvente og se på behovet når jeg har fått satt i gang med selve bryggingen :)

den er god.. tror jeg må rydde litt i boden - så jeg får plass til sykkelen - så flaskene må nok ut snarest.. synes jeg ser det er snø ute...
 
steinarne skrev:
jorgebau skrev:
steinarne skrev:
Trenger du flasker til å tappe på har jeg ett relativt bra utvalg som du kan få av - både 0,5 0,33 og noen 0,7

Har allerede samlet en del flasker da jeg jobber innemellom i studentbar, og tar med meg noen tomflaskker i ny og ned, men kan tenkes at jeg kan trenge noen 0,7. Må nesten avvente og se på behovet når jeg har fått satt i gang med selve bryggingen :)

den er god.. tror jeg må rydde litt i boden - så jeg får plass til sykkelen - så flaskene må nok ut snarest.. synes jeg ser det er snø ute...

Første allgrain brygg står å putrer i dunken, så hvis du skal kvitte deg med flasker så vil de komme til nytte i Drammen. Kan ta en tur til Tigerstaden en kveld for henting hvis det er muligheter?
 
steinarne skrev:
Trenger du flasker til å tappe på har jeg ett relativt bra utvalg som du kan få av - både 0,5 0,33 og noen 0,7

Hei! Hadde satt pris på om du hadde noen 0,33 og 0,5 til overs. Kan hente naturligvis :)
 
tfheen skrev:
jorgebau skrev:
Så håper derfor å kunne spare noen kroner, hvis det er noen i Oslo som har noe utstyr liggende som de ikke trenger lenger(gjæringsdunker, kjeler, rør, humleposer, kjølere, det meste..) og som de ønsker å bli kvitt.
Ser spesielt etter minst en gryte/kjele på rundt 30l, og gjerne noen dunker/glassbalonger til gjæring.
Eventuelt tips om butikker/nettsider hvor man kan få noe av dette utstyret til en grei pris.

Jeg har en hyttekjele på 26,5l (tror jeg det er) som jeg gjerne avhender til en lav pris, all den tid den står på loftet og tar opp plass. Den er tynnbunnet og virker ikke på induksjon, men virker fint på andre typer plater. Ellers kan både bryggselv og bryggeland anbefales, de er greit tilgjengelige med offentlig transport. Ta kontakt dersom dette du er interessert i å kjøpe kjele.


Hei, er relativt ny i gamet men kunne gjerne tenke  meg en kjele nr.2 :) Kunne jeg fått pm/comment med pris? Takk
 
Tilbake
Topp