Bryggebutikk i Berlin

Jeg skal dra en langhelg til Berlin og kommer til å ta runden med mikrobryggeriene der nede. Men jeg tenkte også å ta turen til en bryggeributikk og se etter tappetårn og annet utstyr. Jeg klarer ikke å finne noe info om bryggebutikker i Berlin, noen som vet om noen?

Kunne også tenkt meg å stikke innom en butikk med godt utvalg av godt brygg.
 
Svaret jeg fikk da jeg var i Berlin for en måned siden, er at hjemmebrygging ikke er så stort der ettersom ølen deres er billigere enn brus. Litt underlig med tanke på at Tysklad er opphavslandet til mange gode bryggesystemer, men i følge mine informerte kilder er det altså slik.
 
Kunne også tenkt meg å stikke innom en butikk med godt utvalg av godt brygg.

Var innom kjøpesenteret «KaDeWe» (eller noe) da jeg var i Berlin. Sjette etasje var forbeholdt gourmet med mye mat og drikke, inkludert en slags liten kiosk med en del forskjellig øl.
 
Tror nesten jeg gir opp med å finne meg et øltappetårn i Berlin. Det er litt synd da jeg hadde lyst å se på flere før jeg bestemte meg. Tenkte å flytte kranene fra døra på kegeratoren til et tårn. Men jakten på en god ølbutikk fortsetter.
 
Min erfaring er at bryggebutikkene i Norge er veldig bra, sammenlignet med det meste du finner i utlandet. Mye blir produsert i utlandet, og ingen kan tvile på at tyske ingeniører er gode på å lage bling, men å selge stille det og stille det ut er nordmennene ganske gode på.
 
Tilbake
Topp