Bryggekonkurranse Midtvinterblot 2022

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Noen har fått med seg posten på norbrygg.no om bryggekonkurranse til Midtvinterblot 2022.
På grunn av en ny runde med strenge covid-restriksjoner kommer vi til å flytte Midtvinterblotet til en gang i mars.

Dermed utsetter vi også innleveringsfristen til denne konkurransen til 1. mars.
Oppdatering av denne fristen kommer i konkurransesystemet og i linken over ganske så snart.

Dette betyr at sikkert mange flere får tid til å brygge et bidrag i klasse 5 Mørk ale til konkurransen.
Det hadde vært kjekt om mange deltok.
 
Gratulerer til vinneren herfra også.

Gratulerer til vinnere!

Gikk ikke veien for min del, men skal prøve å se på forbedring fra dommerskjema.
Gikk ikke veien hos meg heller. Resultatene her skiller seg voldsomt fra et par lokale dommere som har vurdert ølet. Jeg avventer ny dommervurdering, før jeg konkluderer med om det er flaskefeil eller noe jeg faktisk må ta tak i.
 
Mitt fikk solid trekk for oksidasjon. Bokset etter alle kunstens regler med Duofiller, så dette var både overraskende, bekymringsverdig og lettere deprimerende, synes jeg. Ølet er riktignok 5 mnd gammelt (3-4 mnd) på boks. Smaker fortsatt bra fra fat, heldigvis.

En gratulasjon til de to på pallen er så klart også på sin plass :)
 
Mitt fikk solid trekk for oksidasjon. Bokset etter alle kunstens regler med Duofiller, så dette var både overraskende, bekymringsverdig og lettere deprimerende, synes jeg. Ølet er riktignok 5 mnd gammelt (3-4 mnd) på boks. Smaker fortsatt bra fra fat, heldigvis.

Skrev akkurat en liten tråd om det - jeg sliter også med oksidering selv med mottryksfylling uten at jeg skjønner hvordan: https://forum.norbrygg.no/threads/oksidering-pa-flaske-selv-med-mottrykksfylling.44772/
 
Jeg har et lite tips til dere som deltar i konkurranser

Flere av dere skriver her, i tråden som @espie linker til rett over her eller i tilbakemeldinger til oss som har dømt akkurat denne konkurransen, at dere selv ikke har smakt ølet i det formatet som dere har sendt inn til konkurransen.
For eksempel at dere selv drikker ølet fra fat og har sendt inn flasker eller boks. Eller drikker fra fat/boks og har sendt inn flasker. Osv
Dette forteller meg at bidragene dere har sendt inn er spesialpakket for konkurransen.

Dersom dere har mulighet til det vil jeg anbefale at når dere flasker/bokser øl til konkurranse pakker dere et par ekstra som dere sparer som referanse til dere mottar dommerskjemaene.
Det er alltid lettere å forstå kommentarene når dere sitter med det samme ølet/formatet som dommerene har dømt.
 
Tilbake
Topp