Bryggelaug i Oslo

Jeg heier på initiativet, det mangler virkelig, men har foreøpig nok med å drive Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug.
 
Det kommer vel en dag når man må videre fra student livet :) All ære til Kristianiastudenternes Haandbryggerlaug, det virker som om dere får med dere mange nye (studenter) inn i denne fiine hobbyen.
 
 
Bryggelaug høres interessant ut!
Det hadde vært fint og hatt et lokale hvor man har plass til litt utstyr og gjerne et kjøleskap for styring av gjæringstemperatur.
Ta kontakt hvis du har noen ideer på lokale og organisering.
 
bidland skrev:
Bryggelaug høres interessant ut!
Det hadde vært fint og hatt et lokale hvor man har plass til litt utstyr og gjerne et kjøleskap for styring av gjæringstemperatur.

Dette savner jeg også. Begrenset hvor mye ordnings man får på 54m2. Det kan gjerne koste litt penger også.
 
Jeg har oppdaget et lite lokale som tilhører det lokale velhuset. Det er temmelig lite, men det burde være plass nok til å huse bryggeutstyr og mer til. Faren min sitter i styret til velhuset, så det kan leies svært rimelig ("noen hundrelapper i måneden"), og i tillegg er det et kjellerrom med tilsynelatende gode lagringsmuligeter (kjølig). Tilgang på strøm og vann, ventilering som kanskje bør styrkes litt, og lettere oppussing kan være ideelt; og sist men ikke minst, så står det noen eldre, men fungerende frysere i kjellerrommet. Bygget har svært tilgjengelig beliggenhet, rett ved t-banestasjonen.

Det er ingen som leier det nå. Jeg kan ikke stille noen garantier, men det virker som en mulighet for øyeblikket. Det største minuset er heilt klart størrelsen, men det ser ikke ut til å stagge kristianiastudentene. Innspill?
 
Høres lovende ut dette, synes jeg.
Kan ikke være kresen på størrelsen når man vanligvis brygger på kjøkkenbenken...
 
Jaudå, kan fikse noen bilder.
Det slo meg nettopp at jeg ikke aner noe som helst om strømkursene der. Det kan være et problem. Og i tillegg må det nok monteres en mer praktisk utslagsvask.
 
Jeg er interessert i å være med på noe slikt, selv om jeg neppe kommer til å slutte å brygge hjemme. Et sted der man kan brygge i lag av og til og kanskje ha tilgang til noe utsyr man ellers ikke har, hadde vært kjekt. Kan sikkert bidra til litt dugnad for å få opp rommet også.
 
Nidveg skrev:
Jaudå, kan fikse noen bilder.
Det slo meg nettopp at jeg ikke aner noe som helst om strømkursene der. Det kan være et problem. Og i tillegg må det nok monteres en mer praktisk utslagsvask.
Jeg jobber som  elektriker så det burde ikke være noe problem :) Å bytte en vask burde heller ikke by på store problemer
 
Nidveg skrev:
Det er ingen som leier det nå. Jeg kan ikke stille noen garantier, men det virker som en mulighet for øyeblikket. Det største minuset er heilt klart størrelsen, men det ser ikke ut til å stagge kristianiastudentene. Innspill?

Ikke la størrelsen stoppe dere! Lykke til! Hvor ligger det?
 
Tilbake
Topp