Bryggeprogrammet bare stoppet

Brygget mitt første brygg på Speidel i helgen, og jeg må si at førsteinntrykket er veldig positivt! Brukte vesentlig mindre energi på bryggingen, og følte meg hele veien trygg på sirkulering og temperatursteg - veldig behagelig.

....men, av en eller annen grunn stoppet timeren når programmet var nesten ferdig, og jeg fikk den ikke igang igjen. Nå løste det seg greit ved å følge med på tiden selv, men ble litt betenkt over det hele.

Any ideas?
 

Vedlegg

  • WP_20150308_15_06_08_Pro.jpg
    WP_20150308_15_06_08_Pro.jpg
    73,8 KB · Sett: 86
Temperaturen sank for mye. Da stopper timeren. Isoler kjelen og pass på at dyppkjøleren er tom for vann når du setter den oppi.
Takk. Regnet/håpet nesten med at det var noe slikt, ja. Hadde selvfølgelig testet kjøleren, som da var full av vann. Ikke hadde jeg isolasjonskappen heller.

....godt man har slike fora man kan lufte sin uvitenhet og bli litt klokere :)
 
Hvis det blir for mye grums eller noe som fester seg til temp proben så kan den gi feil temperatur også. Har opplevd det en gang. Var en sasion jeg brukte 1 kg sukker i kok. Helte sukkeret for raskt oppi og det likte ikke temperatur proben.

Jeg bruker hatt til Speidelen også, merker enorm forskjell i kok med den vs uten den.
 
Tilbake
Topp