Bryggerelaterte crowdfundingprodukter

Amarillo

Norbrygg-medlem
Det strømmer på med mer eller mindre interessante bryggeprodukter på Kickstarter og andre crowdfundingsider. Tror ikke vi har en egen tråd for det?

---

Denne synes jeg var litt interessant, ikke akkurat revolusjonerende, men formen gjør den enklere å ha i kjøleskapet enn en stående growler. Inneholder 7-8 halvlitere, som er en passende størrelse. Enkel å ta med på tur, men det er jo andre typer også.

Ikke mulighet for oksygenfri overføring, men med så lite volum er det sjelden et problem. Det er sikkert mulig å karbonere på tanken med en overgang fra CO2-patron til CO2-flaske, og så vedlikeholde trykket med en patron. Tanken tåler 20 psi og har overtrykksventil.

Ser for meg å ta med en sånn til hytta og legge i kjøleskapet, enklere enn å ta med 11-12 flasker.

SquareOne
 
Den er i rustfritt, så det er ingen problem å gjenge eller sveise inn flere koblinger så en kan få oksygenfri overføring.

Kanskje jeg skal lage meg en sånn på jobb, så litt grei ut.
 
Den er i rustfritt, så det er ingen problem å gjenge eller sveise inn flere koblinger så en kan få oksygenfri overføring.

Det er nok mulig ja, hvis den nye koblingen tåler minst 20 psi.
Men spørsmålet er om det er nødvendig, ser for meg at det er mest hensiktsmessig å fylle den med ukarbonert øl og tvangskarbonere. Og da kan man flushe via sikkerhetsventilen.
Og det er vel ikke meningen at denne skal stå i ukesvis, men det kommer jo an på øl-forbruket i heimen;)
 
Det kommer jo selvsagt an på godstykkelsen i den, men 20psi er veldig lavt trykk.

Ser for meg det er den firkantede formen som er begrensningen.
Jeg har uansett muligheten til å lage slikt og trykkteste det til det smeller på en trygg måte på jobb, så lenge den smeller før 1200bar :D
 
Det kommer jo selvsagt an på godstykkelsen i den, men 20psi er veldig lavt trykk.

Ser for meg det er den firkantede formen som er begrensningen.
Jeg har uansett muligheten til å lage slikt og trykkteste det til det smeller på en trygg måte på jobb, så lenge den smeller før 1200bar :D
Og hvis den ikke smeller før det er det vel egentlig ikke så nøye for vårt bruk. :D
 
Denne synes jeg var litt interessant, ikke akkurat revolusjonerende, men formen gjør den enklere å ha i kjøleskapet enn en stående growler.
Kult... jeg har en skisse i blokka mi som er et par år gammel, med en nær identisk løsning. Den var med ballock...
Jeg har ikke tilgang på produksjonsutstyr, så det ble med skissen :)
 
Synd at prisen blir litt drøy med mva og frakt.
Får håpe Kegland gjør noe lignende i PET og med to ball locks til en femtedel av prisen :)
 
Nå er det også mulig å legge en sylinder...
Har en mini-keg på 5L jeg kan lage en krybbe + shank-holder til. Ølslangen er myk og ligger i bunn
178aa1e51e4769de0598321f3435626b.jpg
 
Tilbake
Topp