Bryggerom

Skal bygge bryggerom i kjelleren, men jeg har ikke sluk eller avløp der. Snakket med en rørlegger og han sier at det enkleste og billigste blir å lage en brønn med en senkepumpe.
Er det noen som har erfaring med en slik løsning? Vil det fungere eller vil pumpa tette seg?
Hva gjør dere som ikke har avløp?
 
Har ei slik pumpe ut for garasjen min for å løfte gråvannet ved brygging opp i ei grøft. Desse pumpene er veldig grove so malt og humle går som berre det. Biltema pumpe av plast

Har 4 stk på ein test jigg på jobb som går kontunerlig 12 timer dag med festa flotør. Dei går å går

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Sist redigert:
Har ikke sluk i bryggerommet, men har endel håndklær jeg hiver på gulvet når det blir søl. Har heldigvis vaskemaskin i rommet på siden. Ved vasking av kar og kjeler spyler jeg og vasker det i dusjen. Hadde sett på muligheten med å pigge opp litt av gulvet for å få sluk, men det blir mye jobb for liten gevinst, siden du kan bytte endel håndklær for den prisen det hadde kostet.
 
Jeg har ikke avløp og klarer meg godt uten. Det kommer an på størrelsen på bryggeriet og hvor enkelt man klarer å bygge det.
Selv har jeg tre-kjeleoppsett og brygger drøye 20 liter i slengen, dette går helt fint med kun en kjøkkenklut for å holde golvet rent.
 
De pumpene jeg finner tåler ikke mer enn ca. 40 grader. Burde vel hatt en pumpe som tåler mer, men finnes det?
Skal vaske flasker og kjeler så det blir brukt varmt vann.
Noen tips?
 
Har heller ikke avløp men en stor vask i rommet ved siden av. Gardena kobling på, spyler ting rent og heller i vasken.

Har høy WAF på høyt håndklede bruk, hittil..
 
Det er gjerne en god del kaldt vann i kummen pumpa står i så vist du ikke sløser veldig med varm vann så er det ikke noe problem..
Bruker en Meec senkepumpe fra jula(billig merke) som fat vasker,kjører 60-70 grader under vask,ingen problemer..
 
Sist redigert:
Det er altid litt vann I bøtta så eg har ikkje opplevd noke problemer med at vannet er varmt. ......... endå ☺

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp