Bryggeskje

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Heisann
Hvor får jeg tak i sånn flott bryggeskje i rustfritt stål? Har en liten plastskje fra Bryggselv og en gammel som er en del lengre, men syns ikke de er noe bra for de bøyer seg når jeg rører. Ser bryggselv har en Mash paddle på 110cm men kunne tenkt meg en som hadde litt mer skje form, men ca samme lengde. Noen tips?
 
Søk litt her på forumet, alle yrker er representert her også trearbeidere så det lages.
Fikk selv laget en åre til maltblanding, det er ikke allverden som skal til.
 
Om du kjører forbi Skien skal du få en brygge skje av meg tilsvarende den de har på vinogbar.no, kjøpte den ved for et års tid siden da jeg bestilte noen varer fra Morebeer, men den har aldri blitt brukt.
 
Eller sag ned en einer kvist og ta frem tollekniven. så kutter du også inn måle merker så du kan se mengden vørter i kjelen før og etter kok.
 
Takk for bra tips :) Blir litt langt fra Stavanger til Skien men takk for tilbudet :)

Er det egentlig noen store fordeler med rustfritt til denne bruken? En tresleiv på 100cm + er vel godt nok?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
 
Det er nok noen fordeler med mettal skje, som holbarhet og den er enkel holde ren. Men selv bruker jeg hjemelavet tre sleiv til bryggingen, og jeg foretrekker tre til matlaging også. Men skaff deg noe du kan bruke både i mesken og kokinga, noe som passer til ditt utstryr. velger du tre så må du også passe litt ekstra på den, vaske av vørter og henge den tørt. jeg mistet min gamle røre pinne når jeg flyttet i sommer, den ble liggende i en fuktig kjeller noen uker og mugnet helt. Den hadde liter skala til begge mine koke kjeler, så det var trist at den ble ødelagt.
 
Tilbake
Topp