Bullet Brew ekstrakt ølsett. Erfaringer.

Hei
Jeg ville bare dele min fantastiske opplevelse med settene fra dette relativt nye firmaet Bullet Brew. Dette må være firmaet med den beste kundeservicen på denne kloden. La meg forklare.
Jeg kjøpte et stout sett fra Bullet Brew på Safiren i Sandnes. Det ble helt pyton. Forferdelig. Jeg tenkte naturligvis at dette kunne ikke være riktig. Så jeg kontaktet Bullet Brew (fant en en e-post på nettsiden deres). Jeg må bare si WOW. Ikke bare fikk jeg sendt et helt nytt et men jeg fikk rabatt på noen andre sett. Endte med at jeg kjøpte en Passionfruit Pilsner, en Tanker IPA og en ny helt gratis stout. Disse fikk jeg på døren helt gratis. Det er jo nesten helt sikkert at de ikke var grunnen til at settet ble såpass dårlig. (mistenker dårlig håndtering fra butikk)

Nå er alle settene laget og har stått to uker i flaskene til karbonering.

Jeg er så positivt overrasket over kvaliteten på disse settene at jeg bare måtte skrive en liten review.

Passionfruit pilsneren er noe av det beste jeg har smakt. Mer en tørr pale ale enn pilsner men for en smak! Citrus, frukt og seff pasjonsfrukt. Min hadde en OG på 1044 og en FG på 1006 etter 16 dager i bøtta. Jeg karbonerte med 125 gr sukker i lake. Settet kom med humle til tørrhumling som jeg tilsatte etter 11 dager. Helt fantastisk.

Tanker IPAen er også veldig god, det er visst et sett laget i samarbeid med et av lokal bryggeriene i hungarn hvor Bullet Brew holder til. Faktisk helt super. Har laget mange IPA kit og denne kjempe bra! Det er en spesiell smak i denne som de andre ikke har. Helt rå.

Dry Stouten til Bullet Brew ble jeg overrasket over. Smaken er balansert og ølet har en sterk roast smak med hint av kaffe og mye annet. Jeg lagde min med 1,4 kilo mørk LME. OG 1056 og FG 1016. Kjempe god.

Synes det er rart at disse settene nesten ikke er å oppdrive i Norge. Overlegen kvalitet over de fleste andre ekstrakt sett. De blir visst produsert på samme laboratorie som Mangrove Jacks i England og kommer derfor i en "pouch" med 2 lommer. Jeg brukte gjæren som fulgte med.

Anbefaler alle å prøve Bullet Brew.

Skål!
 

Vedlegg

  • IMG-20180627-WA0024.jpeg
    IMG-20180627-WA0024.jpeg
    100,6 KB · Sett: 32
  • IMG-20180627-WA0015.jpeg
    IMG-20180627-WA0015.jpeg
    103,4 KB · Sett: 37
Tilbake
Topp