Bygge ny kegerator

Hei!

Ønsker å gå til anskaffelse av en kegerator til stuebruk. Liten leilighet så støy bør være minimalt.
Siden den skal stå i stua så tenker jeg at sort er fargen å gå etter, av diverse grunner (WAF etc,)

Jeg ser det er svært få sorte kjøleskap i norske butikker, og derfor begynte jeg å se etter ferdige kegerators på nettet. Det ser ut til at de færreste shipper til norge, og de som kjør det tar seg svært godt betalt for det.
Ofte er det 110v istedet for 230 også.

I den forbindelse har jeg sett litt etter enkle, små, sorte kjøleskap i europa.
Og før noen nevner Beer Brew kjøleskapet, så har jeg hørt at enkelte butikker har hatt oppmot 60% reklamasjon på disse, så jeg ønsker å se på alternativer (Beer Brew varianten er akkurat det jeg ser etter, bare at jeg ønsker kvalitetsdeler, spesielt på kraner osv).

I min jakt på kjøleskap som skal konverteres, så har jeg funnet dette for omtrent 200 euro:
http://www.ebay.co.uk/itm/KLARSTEIN...007894?hash=item1e9c29dc16:g:Z4EAAOSwBahVLS0E

Dimensjonene måler 43 x 74 x 52cm, hvor 74 er høyden.
Corneliusfatene er vel på 63 cm i høyden. 74 er jo et ekstern mål. Hvor mye plass bør jeg beregne på toppen av fatet til overganger og slikt?

Så er spørsmålet hvor lett det er å gjøre om nettopp dette skapet til kegerator, men der får jeg vel bare gamble.

Tar i mot alle innspill! Gjerne på typer kjøleskap også - eller hvis du har noe å selge som matcher det jeg skriver :)

mvh
 
Takk for innspill. Fin løsning, men litt "overkill" for mitt behov. Ser for meg et tårn med dobbel kran, men ikke noe særlig mer - toppen 3.
Tenker å kjøpe et kegerator kit av god kvalitet fra over dammen, så det er bare kjøleenheten som gjenstår!

Disse mest brukte amerikanske variantene fra wall mart og liknende ser ikke ut til å bli ført i europa.
 
Heller mot å kjøpe et hvitt skap, og lakke det selv. Det er mange hvite varianter som ser ut til å fungere fint til formålet. Whrilpool arc103 er en av dem.
 
Sinnsykt.

Mål:- Høyde: 87 cm
- Bredde: 57 cm
- Dybde: 61,5 cm


Burde fungere med to corny i den? Det vil i såfall bli tidenes kegerator. Her må jeg undersøke. Tusen takk for den linken.
 
Du kan jo også tapetsere kjøleskapet med slik vinyltapet eller hva det heter. Som fåes i forskjellige farger og mønster. Drivved/murstein etc.
 
Men det ser ut som om det ganske enkelt kan skrus bort. Jeg har sendt en forespørsel til marshall for å få avkalrt om det er skadelig for enheten å bore gjennom taket, og hvorvidt jeg vil få plass til to cornelius kegs i den. Får jeg tommel opp, så er prosjektet i gang ila et kvarter...
 
Frysedelen fungerer som oftest som kjøling til kjøleskapet, og kan derfor ikke fjernes.

Hva med et integrert kjøleskap i i et skrog fra ikea? Da kan du også velge hvilken front du vil ha på.
 
Sant som du sier gle1, det måtte være om man kunne bøye det ned, som jeg ser flere har gjort på andre typer kjøleskap.
Jeg ser på ulike alternativer, men denne hadde vært den kuleste! Prisen er såpass høy at det er kjedelig å "bomme".
 
Det er også mulig å kjøpe dekksider i samme finish som døren, så du slipper de hvite sidene. Så kan du evt ha en benkeplate på toppen.
 
Takk, morsomt at du nevner det, får den på døra levert i morgen! Etter mye om og men endte jeg opp akkurat den fra komplett. Håper man kan bore gjennom toppen på den, siden jeg har kjøpt alt utstyr for å lage kegeratoren allerede :)
 
For å være ærlig ville jeg ikke kjøpt dette fra biltema. Mitt lille mantra er at alt fra BT det går strøm igjennom dør før du regner med det., eller at det er sub-optimalt.. Det står 12v/230v. Har på følelsen av at dette er utrolig avhengig av en varm ambient temperatur. Ser ut til å være utrolig lite og. Står at det ikke må bygges inn i noe også.

Kun en rask tanke. Skal du lage en kegerator så ville jeg heller gått på finn.no og funnet et brukt. Da får du et benkekjøleskap som er større, bedre og billigere.
 
Problemet er at kompressorer lager mye støy, derfor er termoelektrisk en fristende tanke...og så er det DIY faktoren...Har forøvrig svært kjøleskap hvor fatene står, men det er inne på boden, gjennom en gang mange meter unna TV'en I kjellerstua, hvor det kunne ha gjort seg med et snertent sjenkeanlegg :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp