• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Bytte Cola mot Pepsi fat, Trondheim?

HansV

 
Jeg har to Coca Cola Corneliusfat som ønsker å bytte mot to 19 liters Pepsi fat, som er den vanlige fattypen.
Forskjellen på disse fatene er at Cola fatetene er 18 liter, 56cm høye og 23cm i diameter. De vanlige Corneliusfatene av Pepsi typen er 19 liter, 63cm høye og 22cm i diameter. Colafatene er altså 9cm lavere og 1cm bredere. Den ekstra bredden passet ikke i tappesystemet mitt, men hvis noen trenger lavere fat til sin kegerator er disse perfekte. Fatene er bygget om til ball lock, men jeg har også pin lock ventilene.
Jeg selger ikke fatene siden jeg trenger de selv, så det er ikke noen vits i å spørre om.
Fatene befinner seg på Rosenborg, Trondheim.
 
Ingen som trenger lavere fat?
Jeg har endt opp med fire ulike fat typer nå etter en del tilfeldigheter.
- Vanlige 19 liters på 22*63cm
- 12 liters på 23*41cm
- 18 liters på 23*56 cm, feilbestilt fra candirect
- 9 liters på 21*37cm, vunnet på hjemmebryggefestivalen i Trondheim.
Så jeg begynner å få ett bra utvalg, men det hadde vært greit med litt standarisering:)
 
Hei, mulig vi kunne gjort en swap hvis du er interessert, da jeg har det motsatte problemet. Jeg bor i Arendal, men koster vel ikke all verdens å sende de til hverandre med norgespakke?

Jeg har et 19L pin lock fat som jeg gjerne ville byttet mot et av dine siden det er for høyt til få plass inni keezeren min på toppen av kompressor pukkelen eller hva det nå heter her i Norge,)... Jeg kjøpte det brukt/refurbished i hjemmebryggersjappa i Honolulu da jeg bodde der og har ikke brukt det selv, men det følger med en pose med nye pakninger.

Jeg har ikke målt enda, men tror din 18 liters er lavt nok, skal måle ikveld. Si ifra om du er interessert, hvis ikke poster jeg en annonse selv for å se om noen andre er interesserte i å bytte.
 
Tilbake
Topp