Cannabeer-tråden

Jeg tror den peila seg mer innpå hva som var politisk korrekt ettersom tiden gikk og mindre om hva TS ville med tråden


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Vel, nettopp derfor var det vel egentlig veldig bra å ha tråden, for å faktisk diskutere hva som er korrekt, og finne ut av hvordan forumet her kan/skal brukes?

Om tråder blir slettet, uten at det faktisk er ulovligheter inne i bildet, men bare fordi en eller annen moderator skal tøffe seg, eller ikke liker temaet, så er det jo begrenset hvor mye nytte hjemmebryggere kan ha av forumet her. Det å faktisk diskutere sånne ting, og ikke bare fjerne diskusjoner ville vært en fordel om du spør meg.
 
Temaet i tråden var hva som var smak og aroma i cannabis og hvordan dette kunne kopieres i et øl. Jeg har veldig vanskelig for å se hvordan noen skal kunne gi et gost svar på dette uten å ha erfaringer med cannabis som rusmiddel. Diskusjon rundt andre rusmidler har vanligvis vært uønsket på Norbrygg-forumet, spesielt når det har handlet om ulovlige midler. Det er ikke alt som er lovlig, som er ønsket på forumet. At diskusjonen var uønsket, ga også moderator beskjed om i tråden.

Når diskusjonen da fortsetter, er det etter min mening riktig å slette tråden.
 
Jeg må si at jeg synes slettingen av den tråden var ganske tåpelig.  Det er tross alt mange andre tråder der ting som faktisk er ulovlig diskuteres og oppfordress til som ikke blir slettet.
I forhold til akkurat cannabeer tråden så er det ikke en nødvendighet og ha kjennskap til narkotiske stoffer for og være interesert i hvordan et slikt øl eventuelt smaker.

Det er fint at det er en gjennomgående dobbeltmoral blant moderatorne i alle fall.
 
Jeg tror de har/hadde noe ala dette i christiania for mange år siden. Smakte på en øl inne i baren innerst i pusherstreet. Spesiell var den, men smakte godt. For å presisere var det kun alkohol i den...
 
loebrygg skrev:
Nå må vi passe oss
så ikke denne tråden også blir slettet

Jaja. Når det er sånn det skal være så får det være sånn. Det skal sies at det drepte ganske mye av min velvilje til å biddra her på forumet når det er dobbeltmoral, personlige meninger og maktmisbruk som skal være standarden på forumet, men sånn er det jo stort sett over alt i samfunnet om dagen, så var vel for mye å håpe på at det skulle være anderledes i et hjemmebryggerforum.


Gunnar84 skrev:
Jeg tror de har/hadde noe ala dette i christiania for mange år siden. Smakte på en øl inne i baren innerst i pusherstreet. Spesiell var den, men smakte godt. For å presisere var det kun alkohol i den...

Oi. Øl på 100%? Sterkere enn labsprit. Kunne sikkert vært interessant å smake på.
 
gustavf skrev:
Jeg har veldig vanskelig for å se hvordan noen skal kunne gi et gost svar på dette uten å ha erfaringer med cannabis som rusmiddel.

Det er vel alt annet enn ett godt argument..
Man har som norsk statsborger full rett/lov til å røyke cannabis, steder som f.eks. amsterdam. Så man kan ha fått seg erfaring med cannabis på helt lovlig måte.

Men uansett ble det nevnt flere ganger i tråden at det bare var snakk om smak og lukt. ikke noe om rus av planten

Jeg syns hvertfall ikke det er riktig å moderere utifra personlige meninger, men heller moderere og redigere ting som faktisk er ulovlig.
 
Det var ikke selve det tråden handlet om, men heller debatten av den jeg syntes var uheldig


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Dette er et privat forum, der de som driver det bestemmer hva de ønsker skal debatteres. Moderator gav tidelig i tråden beskjed om at dette ikke var et ønskelig tema, uten at det ble respektert. Hvordan det blir dobbelmoral, begriper jeg ikke. Dette er en fase som alle forum går gjennom fra tid til annen, der en del av medlemmene ikke er enige med forumledelsen. Jeg husker på et dykkeforum, der noen var sure for at ledelsen ikke ville la dem diskutere dypdykking med luft, da ledelsen mente dette gav feil signaler til ferske dykkere og samfunnet generelt. Siden det ikke var noen lov som forbød dypdykking på luft, var altså da forumledelsen en gjeng med kjerringer som hindret det frie ord og gudbedremegjegvetikkehva.  De aller fleste forstår at narkotika er et tema som man bør holde langt unna en - inntil videre - fri og lite avgiftsatt hobby. At det er snakk om lovlig bruk er faktisk ikke en formildende omstendighet i det hele tatt.
 
Hvorvidt min personlige moral foreligger i flere eksemplarer eller ikke, skal jeg ikke kommentere (det var forøvirg ikke meg som slettet tråden...), men Fossdal har et poeng her. Som moderator er man gitt en oppgave med å kontrollere aktiviteten på forumet. Den oppgaven gjør moderatorstaben på Norbryggs forum etter beste evne. Heldigvis er det stort sett egentlig svært lite å ta tak i, men aktiviteten er så stor at det er tilnærmet umulig for oss å få med oss alt som skjer. Derfor vil naturligvis en del ting slippe gjennom som kanskje ikke burde gjøre det, mens andre ting vil bli slått ned på. Man har selvsagt rett til å være uenig med moderatorene og vår utøvelse av oppgavene vi har, men at vi driver med maktmisbruk synes jeg nok er å trekke ting litt langt. Norbryggs moderatorstab ønsker i alle fall ikke å fremstå som "the Man". :)
 
Fossdal skrev:
Dette er et privat forum, der de som driver det bestemmer hva de ønsker skal debatteres. Moderator gav tidelig i tråden beskjed om at dette ikke var et ønskelig tema, uten at det ble respektert. Hvordan det blir dobbelmoral, begriper jeg ikke. Dette er en fase som alle forum går gjennom fra tid til annen, der en del av medlemmene ikke er enige med forumledelsen. Jeg husker på et dykkeforum, der noen var sure for at ledelsen ikke ville la dem diskutere dypdykking med luft, da ledelsen mente dette gav feil signaler til ferske dykkere og samfunnet generelt. Siden det ikke var noen lov som forbød dypdykking på luft, var altså da forumledelsen en gjeng med kjerringer som hindret det frie ord og gudbedremegjegvetikkehva.  De aller fleste forstår at narkotika er et tema som man bør holde langt unna en - inntil videre - fri og lite avgiftsatt hobby. At det er snakk om lovlig bruk er faktisk ikke en formildende omstendighet i det hele tatt.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Hvis tråden er uønsket så vet folk at det er noe som heter google.com, hvor de kan finne all info de trenger. Har selv vært moderator på flere forumer, og folk som klager over maktmisbruk og dobbeltmoral i saker som dette møter jeg med liten forståelse.
 
Hvis det er noen som lurer på smaken finnes det Hamb olje som brukes til mat. jeg tror det er noe av det samme og er uten virkestoffene.
 
Tessa skrev:
Hvis det er noen som lurer på smaken finnes det Hamb olje som brukes til mat. jeg tror det er noe av det samme og er uten virkestoffene.

Etter hva jeg har lest, så har ikke hamp olje cannabis smak, da det er olje som er presset fra frø.. smak står beskrevet som nøtteaktig.

Fredrik R: Tøft, hvor fikk du kjøpt?
 
Olsen89 skrev:
Tessa skrev:
Hvis det er noen som lurer på smaken finnes det Hamb olje som brukes til mat. jeg tror det er noe av det samme og er uten virkestoffene.



Etter hva jeg har lest, så har ikke hamp olje cannabis smak, da det er olje som er presset fra frø.. smak står beskrevet som nøtteaktig.

Fredrik R: Tøft, hvor fikk du kjøpt?

Den ble kjøpt i Litauen.
 
Tilbake
Topp