Canning my home brew

Se det. Til prisen av ca 10 Cornelius. Ikke så gæli det. Tro om det går å få kjøpe bokser hos noen av bryggeriene, eks Lervig ?
 
Hans Einar skrev:
Se det. Til prisen av ca 10 Cornelius. Ikke så gæli det. Tro om det går å få kjøpe bokser hos noen av bryggeriene, eks Lervig ?

Boksene til Lervig kommer med ferdig print, så det tviler jeg litt på. I USA brukes det etter hvert en del ensfargede bokser med shrink sleave som "etikett" blandt små og mellomstore bryggerier. Da slipper man (ti)tusenvis av bokser med hvert trykk i minimumsordre. Det kan jo være noe for hjemmebryggere :)
 
Magnumhansen hadde vel på gang eit boksfylleanlegg. Kansje han er innom tråden og oppdaterar oss?
 
protto skrev:
Magnumhansen hadde vel på gang eit boksfylleanlegg. kanskje han er innom tråden og oppdaterar oss?
Tja, spør om alt bortsett fra hvor jeg får bokser fra...
 

Vedlegg

  • Skap (2 of 1).jpg
    Skap (2 of 1).jpg
    697,9 KB · Sett: 534
Bjarte H skrev:
Hvor fikk du valseren fra?
Kjøpt brukt fra USA. Vær klar over at det er avvik i målene hos produsentene av bokser
så falsevalsene ,chucken og bunnplata må lages til det aktuelle boksmerket.
 
Bjarte H skrev:
Spennes boksen opp i en chuck i bunnen før den løftes opp?
Nei, bunnplata er formet som underdelen på boksen og skal styre så ikke boksen løper ut
når den roterer. Chucken er ei konisk skive som er serratert. Den matchen den innvendige kanten
på lokket og sørger for at boksen roterer under falsinga. Den første falsevalsen gjør at lokket og boksen
fåe en overlappende dobbel fals. Den andre klemmer den flat.
 
0,17 per boks er jo rett over krona, og tar jeg ikke mye feil så er panteautomatene rimelig enkle å ha med å gjøre når man panter, dermed får man kanskje den krona tilbake etter bruk. Men så er det vel noe emballasje avgifter som tilkommer når det kommer inn i landet
 
Tilbake
Topp