Carlsberg sort gull

Hei :)
Finnes det noen øl sett fra f.eks coopers som ligner på carlsberg sort guld? Den på 5,5%..

Takker for svar :)

(Er nybegynner :) )
 
Det kan jeg aldri tenke meg. Iallefall ikke hvis du bruker gjæren som følger med. En Carlsberg-klone tror jeg ikke er det letteste å få til.
 
Jeg aner faktisk ikke. Eneste ekstraktkittet jeg har satt var da jeg var 19 og det smakte helt jævlig, men du verden så full man ble. Men jævelskapen hører mer til at jeg ikke ante hva jeg drev med.
 
Jeg aner faktisk ikke. Eneste ekstraktkittet jeg har satt var da jeg var 19 og det smakte helt jævlig, men du verden så full man ble. Men jævelskapen hører mer til at jeg ikke ante hva jeg drev med.

Hehehe :) Kan være en mulig sammenheng ja. Har akkurat satt en coopers mexica cerveza, målte 41 grader på mostvekt. Tilsatte 1kg med brewing enhancer lys type, og en pose ølgjær for lyst øl. Husker ikke navnet på den nå. brukte kun selve "boksen" fra øl settet... Blir spennende å se :)
 
Men ett godt tips mtp de kittene, bytt gjær. Hiv den som følger med og invester 45kr-ish + evt frakt i ordentlig gjær. Du vil kanskje bli overrasket :)
 
Tilbake
Topp