Celsi.fi

JEG

Moderator
Fant ikke en tråd om denne, så starter en.

Hva er det?
CelsiFi er et trådløst WiFi-termometer for ølbryggere som måler gjæringstemperaturen uten å være i kontakt med vørteren.

Hva koster det?
250,- ink frakt

Hvor kan jeg finne mer info?
https://www.celsi.fi/

Hvor kan jeg bestille?
https://www.facebook.com/Celsifi/

Funker det?
Se innlegg under
 
Erfaringer så langt:
- Svært enkelt å sette opp
- Temp. avviker fra andre målinger

Andre som opplever at tempen avviker fra andre målinger? Jeg har min ITC-310 stilt inn på 18.5'C, men Celsi.fi viser 21.1'C
 
Andre som opplever at tempen avviker fra andre målinger? Jeg har min ITC-310 stilt inn på 18.5'C, men Celsi.fi viser 21.1'C

Har du kontrollmålt ITC'n opp mot andre målinger? Èn av mine ITC-310 måtte justeres/kalibreres da den målte flere grader feil.
 
Opplever selv stort avvik på temperaturen. Har en STC-probe festet til bøtta med isolasjon utenpå temperaturføleren, men det var et avvik på 3 grader. Festet så enda en måleprobe av type Brewferm. på samme plass som STC. Brewfermen målte det samme som STC.

Opplever i tillegg at celsi'en henger seg opp etter en uke. Da må den restartes ved å ta strøm av og på.
 
Var veldig greit å ha denne når jeg klarte å glemme å feste ITC-proben på gjæringskaret, slik at den målte tempen utenfor kjøleskapet... Måtte brått hjem fra jobb, gitt.

Screenshot_20170929-125714.png
Er i så måte fornøyd med investeringen allerede....

Andre erfaringer:
- Måleproben burde nok vært bedre isolert, da den nå nok måler omgivelsestemp minst like mye som vørtertemp.

Screenshot_20170930-113100.png
 
Fant ikke en tråd om denne, så starter en.

Hva er det?
CelsiFi er et trådløst WiFi-termometer for ølbryggere som måler gjæringstemperaturen uten å være i kontakt med vørteren.

Hva koster det?
250,- ink frakt

Hvor kan jeg finne mer info?
https://www.celsi.fi/

Hvor kan jeg bestille?
https://www.facebook.com/Celsifi/

Funker det?
Se innlegg under


Hva er skjedd med det Celsfi vi kjøpte her? Ser det er et nytt på gang.. Men det vi kjøpte i jannuar i år, hva skjedde med det? Er det forsatt i produksjon?
 
Dette er veldig enkelt å bygge selv for den som har en smule teknisk innsikt.
En esp-01 og en DS18B20 for til sammen rundt 30 kroner er alt som skal til.

Jeg har bygget en måler med to sensorer som jeg bruker til å måle temperatur i mesken.

42906119_2136672626403413_2959096329365618688_n.png
 
Dette er veldig enkelt å bygge selv for den som har en smule teknisk innsikt.
En esp-01 og en DS18B20 for til sammen rundt 30 kroner er alt som skal til.

Jeg har bygget en måler med to sensorer som jeg bruker til å måle temperatur i mesken.

Vis vedlegget 38570
Men denne er vel bluetooth? Trenger Wifi :) Kanskje en kopi av Celsfi sin da :) ?
 
Dette er veldig enkelt å bygge selv for den som har en smule teknisk innsikt.
En esp-01 og en DS18B20 for til sammen rundt 30 kroner er alt som skal til.

Vet du om noen firmware som er enkel å installere og som gir et høvelig brukervennlig grensesnitt?
 
Vet du om noen firmware som er enkel å installere og som gir et høvelig brukervennlig grensesnitt?

Har laget appen i Blynk, som er veldig enkelt, og gratis for et så lite prosjekt som dette.

Ser at Celsifi også har brukt Blynk, kjenner igjen grensesnittet, men de har laget en standalone-app som de kan selge sammen med sin hardware. Det er ikke nødvendig for de som vil bygge selv.
 
Sist redigert:
Ok, da gjør jeg det, er vel best å lage en egen tråd når jeg får tid. Har forresten laget en mer avansert versjon, en slags wifi-versjon av STC1000. Men det var et mer krevende prosjekt, med sterkstrøm og reléer og mye mer koding før det fungerte som det skulle.

Her er en mjød som står til gjæring akkurat nå:

43047635_2219225061687535_4371097472517275648_n.png
 
Har bestilt den wifi dingsen. Prober er allerede på veg. Ein guide hadde vært digg. Vil lage mesketermometer i første runde. Ellers er det jo mulig å koble til craftbeerpi til dette.
 
Har bestilt den wifi dingsen. Prober er allerede på veg. Ein guide hadde vært digg. Vil lage mesketermometer i første runde. Ellers er det jo mulig å koble til craftbeerpi til dette.

Ok, hvilken dings har du bestilt?
Kanskje lurt å vente litt til jeg får skrevet den guiden, det finnes mange utgaver :)
 
Tilbake
Topp