Chugger vs March

Ser at Chuggerpumpene er tilgjengelig i 230v til en grei pris, blant annet her:
http://www.brewhardware.com/pumps/133-chuggerpump
Har noen erfaringer med disse vs marchpumper? En åpenbar fordel ser jo ut til å være pumpehus og koblinger i rustfritt stål, og en litt kraftigere motor. Den har jo tilleggsfordelen at den er litt billigere enn March, men ikke mye, og hvis det er åpenbare fordeler ved likevel å velge March, ser jeg ikke på prisen som avgjørende. Da kan jeg i tillegg støtte Bryggselv ved å handle hos dem.
 
Jeg har trua på Chugger, men har ikke prøvd selv. De selger også "conversion kits", pumpehusdeler i rustfritt som også kan monteres på March-pumper: http://www.chuggerpumps.com/
 
Martin E skrev:
Jeg har trua på Chugger, men har ikke prøvd selv. De selger også "conversion kits", pumpehusdeler i rustfritt som også kan monteres på March-pumper: http://www.chuggerpumps.com/
+1
Sjølv om det ser ut til å vere piratkopi av March. Men dei er iallefall laga for brygging i motsetning til March som eigentleg ikkje er det men brukt til brygging fordi dei kan seiast å vere naringsmiddelkompatible.
Rustfritt er ein fordel.
 
Jeg har ikke testet Chugger, men har en March. Kan derfor bare tale for den, men etter noen brygg så har den gjort en fabelaktig jobb.
 
Det ligger en March vs Chugger test på et amerikansk forum. Jeg husker ikke så mye mer av den at de var nesten identiske men at Churrer var bittelitt stillere. Og så er det jo en bonus å få chuggeren med rf pumpehus billigere enn march med plasthus. Jeg har en 230V chugger som venter på å bli montert i bryggeriet. Den ser meget smud ut!
 
Haha, just fått min Marsch 815C og brukt den 1 gang  :skitbra:
230v Chugger fantes ikke da jeg kjøpte min, ca 2 uker siden :(
 
Sers77 skrev:
Haha, just fått min Marsch 815C og brukt den 1 gang  :skitbra:
230v Chugger fantes ikke da jeg kjøpte min, ca 2 uker siden :(

Joda, jeg kjøpte den for mer enn to uker siden :) Men den er ganske fersk.

Edit: La inn et bilde av chuggeren.  Pimpa med TC, såklart ;)
 

Vedlegg

  • 2013-05-07 21.36.03.jpg
    2013-05-07 21.36.03.jpg
    677,6 KB · Sett: 398
Bjarte H skrev:
Sers77 skrev:
Haha, just fått min Marsch 815C og brukt den 1 gang  :skitbra:
230v Chugger fantes ikke da jeg kjøpte min, ca 2 uker siden :(

Joda, jeg kjøpte den for mer enn to uker siden :) Men den er ganske fersk.

Edit: La inn et bilde av chuggeren.  Pimpa med TC, såklart ;)

Heime på norsk tastatur igjen? Blir spanande å sjå bryggeriet ditt ta form!
 
protto skrev:
Bjarte H skrev:
Sers77 skrev:
Haha, just fått min Marsch 815C og brukt den 1 gang  :skitbra:
230v Chugger fantes ikke da jeg kjøpte min, ca 2 uker siden :(

Joda, jeg kjøpte den for mer enn to uker siden :) Men den er ganske fersk.

Edit: La inn et bilde av chuggeren.  Pimpa med TC, såklart ;)

Heime på norsk tastatur igjen? Blir spanande å sjå bryggeriet ditt ta form!

Jepp, hjemme igjen nå :) Hadde det ikke vært for at USPS rota bort to av pakkene mine så hadde jeg vært igang med byggingen av bryggeriet allerede.
 
Tilbake
Topp