• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Co2 flasker

Hvor stor vil du ha?
Har hørt at de selger ombygde 5- 6 kgs brannslukningsapparater for ca 600.- et sted i drammen. Aktivt brannvern på kalbakken selger de samme for 12-1300.

Jula, elkjøp, teknikmagsinet selger sodastremflasker til ca 150, men de er bittesmå, og dermed veldig dyre å bruke.

Stefan i candirect.de selger rimelig nye flasker, men da bør du ha en adresse i feks Strømstad, som de kan leveres på (moms, toll osv). Pga frakten vil det da lønne seg å kjøpe feks noen fat, regulator, slanger osv i samme slengen.

Vin og bar har til 1300 for en 2kilos.

Lund teknik.dk har den samme til 700,- men da lønner det seg å kjøpe i kombinasjon med en tur til feks Aalborg.
 
Tror jeg betalte 1100 for en ferdigfylt 5 kg  hos :
www.ernst-nilsen.no
Alfaset 1. Industrivei 4
0668 Oslo
Tlf: 22305150
 
Sodastream 425 gr. Flasker koster kr 94  ved fyllling. Varer lenge vist du ikke carbonerer med CO2. Enkelt å få tak i.
 
Ernst Nilsen tar 1000 kroner for en ombygd 5 kg flaske! Har en bestilling inne der. 300 for å fylle en 2 kg, og 350 for å fylle en 5 kg. De har også fryseboks, så du kan levere på morgenen og hente på eftan/etter et par timer (får mer kullsyre i en kald flaske).

Jeg har en 2 kg som har vart i litt over et halvt år. Brukt til sju-åtte 25 liters batcher til kullsyretilsetning og flaskefylling (counter pressure filler)/tapping fra fat.
En 5 kg varer ikke 2/5 så lenge men 5/2 (to og en halv gang) så lenge! ;)
 
Anbefaler Ernts Nilsen om du bor i Oslo, han er grei og brygger selv. Om du bruker lite co2 anbefaler jeg sodastream/wassermax. Om du brygger mye og drikker mye, anbefaler jeg begge deler samtidig.
 
torgrim skrev:
En 5 kg varer ikke 2/5 så lenge men 5/2 (to og en halv gang) så lenge! ;)

Du har selvfølgelig rett, men jeg skjønner ikke annet enn at Gahrs svar også var korrekt slik spørsmålet ble stilt.
 
DagErik skrev:
Har sendt mail til Aktivt brannvern for å høre hva de kan tilby.

Spørs om dansken er av de ivrigste til å besvare maile. Men for all del, jeg kan jo ta feil selv om akkurat det kan være vanskelig å forestille seg.  :duh:
 
Jeg sendte e-post til Aktiv Brannvern for ca 2 uker siden og fikk svar dagen etterpå. Pris for 5kg var 1350,- og måtte bestilles dagen før henting.
 
Lurer på om det var bratek i drammen som selger ombygde brannslukkere for 600,- noen som kan bekrefte det?
 
Det er prisen jeg også fikk : Ombygd 2 kg CO2-slokker til kr.1.000,- og 5 kg CO2-slokker til kr.1.300,-. Flaskene er uten stigerør, trykkprøvd og fylt.
Så det går nok for Ernst nilsen. De tar 990 for en ferdig fylt 5 kg.
 
Jeg fikk det samme svaret : Ombygd 2 kg CO2-slokker til kr.1.000,- og 5 kg CO2-slokker til kr.1.300,-. Flaskene er uten stigerør, trykkprøvd og fylt. Det er nok billigre hos Ernst Nilsen de tar 990 for ferdig fylt 5  kg. Noe som er rå billig i forhold til alle andre  :skitbra:
 
Tilbake
Topp