co2 i tromsø

Som tittel sier. Hvor fyller dere?
Kartet med fyllinger har ikke blitt oppdatert siden 08 så tenkte og spørre.
Pris og hadde vert kjekt
 
Jeg fyller hos Lindrup Martinsen. Fridtjof Nansens plass 6A. Husker ikke pris nøyaktig, men tror jeg betalte rundt 300 for å fylle en 3kg flaske. Den samme flaska kosta rundt en tusenlapp når jeg kjøpte den der for ca et år siden.
 
flere som har problemer med http://brygging.no/lagring-/-co2/co2-startpakke-to-nye-fat-og-tappetaarn ?
fikk endelig overgangen til aga sodastream flaske.. og sjekket først regulator. 3 plasser fant jeg lekasje! ikke rart 2.5kg flasken ble fort tom.
så fikk endelig alt tett og presset inn i kjøleskapet.. 2 timer senere sjekker jeg manometeret., og allerede snart på rødt.... så fram med sprayflasken og sjekker alt. ser ut til at balllock koblingen på slangen til fatet lekker som en gris bare du rører litt på det!. og den kjennes skikkelig billig ut. må bruke mye makt for og få den både på og av...


noen som har annbefaling til en ny en? kansje slange og som er litt fleksibel

mvh Espen

 
Hei Espen.
Jeg ser på fotoet av utstyret i linken fra brygging.no
Hvis lekkasjen oppstår der slangen er tredd inn på nippelen er det lett å fikse!
Det ser ut som det trengs en slangeklemme i hver ende av plastslangen.
Harald
 
Trodde jeg fikk den tett. Or not... tom i dag.... da er det hittil brukt 3kg gass til ca 5 l øl...
 
Dette ser ikke riktig ut i det hele tatt!
Den grå plasthetten skal sitte helt nedpå og slutte rundt metalldingsen. Du må legge litt tyngde på når du presser hetta nedpå, av og til må du lirke litt hvis det er noen skjevheter.
Men det kan selvfølgelig hende at du rett ofg slett har fått noe som ikke passer sammen?
På fatet skal du ha denne:
Markierungs-Scheibe-fuer-CO2-Ventil.jpg
 
Tilbake
Topp