Co2 regulator fra Ebay

Det kommer helt an på hva slags tilkobling de er utstyrt med. Bør passe norske flasker, ellers trenger du overgang som kan være vrient å få tak i til en billig penge - og du er like langt.
 
Takk for svar. Men da er kvaliteten ok å bruke dersom tilkoblingen passer? Hvordan kan jeg finne ut hvilken størrelse tilkoblingen til norske flasker har?
 
For å være ærlig ville jeg heller kjøpt en god regulator lokalt. Regulator er noe som er greit å kjøpe èn gang. Kjedelig med en som går i stykker eller ikke klarer holde jevnt trykk. Det er en presisjonskomponent.
 
Er forsåvidt enig der. Er det et must å kjøpe regulator med 2 utganger til 4 fat? Kan en ikke karbonere med serveringstrykk? Lager for det meste Kølch og leffe blonde.
 
Kjøpte en billig regulator fra kina via enten ebay eller aliexpress. Mener jeg betalte 220,- inkl frakt. Denne ble kun kjøpt for å ha en reserve regulator hvis jeg skulle være uheldig å ødelegge en av mine faste regulatorer. Fikk med feil dim. ifht det som stod på siden, de sendte dermed en overgang til meg så jeg slapp å returnere regulatoren.

En skikkelig regulator fra en av de store levereandørene er å foretrekke til daglig bruk. Min erfaring er at de er nøyaktige og tåler mye.( koster litt mere men det spares inn i levetid)

Easybrew
 
Er forsåvidt enig der. Er det et must å kjøpe regulator med 2 utganger til 4 fat? Kan en ikke karbonere med serveringstrykk? Lager for det meste Kølch og leffe blonde.


Du kan splitte gassen til flere fat, da får du samme karbonering på alle fatene. Da trenger du bare en utgang. Du får regulatorer med splitt påbygget, eller så kan du splitte gassen ved fatene, det siste er å foretrekke da du bare trenger en linje bort til fatene.
 
En regulator som lekker koster deg fort ei CO2 fylling.. Den første jeg hadde fikk tidlig en lekkasje i et manometer. Den var forresten del av en fatpakke fra en norsk bryggebutikk, så ville ikke tatt det billigste her heller. Var heldig sjøl, og fikk endel O2 regulatorer når Medic'en vår offshore skifta ut. O2 regulatorene til medisinsk bruk har samme kobling. Men lavtrykksmanometeret har flowskala, så det er greit å bytte ut til et vanlig manometer.
 
Dersom du kjøper CO2 regulatoren i utlandet må mutteren mot flasken være av type;

BS341 No.8 (Britisk standard betegnelse)) eller DIN 477 No.6 Europeisk standard betegnelse)

eller så må du kjøpe en overgang som fort koster noen hundringser.
 
Tilbake
Topp