CO2-regulator

Hvor finner jeg en god CO2-regulator som har ei klokke som viser de mest relavante Bar-verdiene for oss hjemmebryggere (rundt 1-4 bar). Hvordan er Petits regulator, som koster 790 kroner? Den ser ut til å vise trykket på selve flaska også. Noen som er bedre egnet til en grei pris? Den jeg bruker nå, er kjøpt på Clas Ohlson, og viser liter pr minutt i stedet for trykk på fatet. Ikke hensiktsmessig...

Uansett trenger jeg ei ekstra CO2-flaske, ettersom min vanlige flaske står fast tilkoblet en enhet på kjølerommet som fordeler CO2 til seks corneliusfat (hvorav fem er tilkoblet tappekranene mine). Hvem leverer billigst CO2-flasker (gjerne 6 kg brannslukkere uten stigerør) samt fyllingi Oslo-området for tiden? Min forige flaske kjøpte jeg hos Aktiv Brannvern, men da fikk jeg ikke fjernet stigerører før jeg hadde brukt opp de 6 kiloene CO2. Det tok over et år...
 
Vet ikke om du får billigere enn hos CO, det at manometeret viser flow synes jeg ikke er problem siden det er et manometer som er scalert flow og scalaen kan skrives om til bar, siste jeg så fra CO var et på 6 bar, men både 4 og 6 bar er for grovt, tror du må bytte manometer, Ghar har gjort det men jeg fant ikke tråden hvor det står om det, koster vel ca. 400,-
Flaske manometer er heller ikke så nøye, så lenge det er CO2 på den viser den 50 bar, deretter 0 så det sier ikke noe om hvor mye som er igjen.
Brannslukkere har jeg ikke sett noen tar betalt for kunn gassen, etter avgiftsøkningen må jeg betale 800,- for å fylle en 6 Kg flaske eller en brukt 6 Kg brannslukker
 
Vin og Bar selger også regulator.
http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=1469 Dette er et komplett sett, men jeg har kjøpt bare regulatoren. Den lå vel på samme prisnivå som hos Petit. 2 klokker, en viser trykk på flaske (ca 45 bar), den andre trykk ut. Den kan stilles ganske nøyaktig +/- 0.05 bar. Avstengningsventil. Onsdag kl 0800 mellom 1 og 3 på lager.

janh
 
Oddvar Demmo skrev:
Brannslukkere har jeg ikke sett noen tar betalt for kunn gassen, etter avgiftsøkningen må jeg betale 800,- for å fylle en 6 kg flaske eller en brukt 6 kg brannslukker

Avgiftsøkning? Jeg betaler 150-230 kroner for å få fyllt opp min CO2-flaske med 2.9kg CO2.
 
Grove skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Brannslukkere har jeg ikke sett noen tar betalt for kunn gassen, etter avgiftsøkningen må jeg betale 800,- for å fylle en 6 kg flaske eller en brukt 6 kg brannslukker

Avgiftsøkning? Jeg betaler 150-230 kroner for å få fyllt opp min CO2-flaske med 2.9kg CO2.

Det betalte jeg i sommer, men nå til jul var prisen øket.
Han lurte samtidi på om jeg hadde lekasje eller ikke åpnet kranen på fult.
 
Oddvar Demmo skrev:
Ghar har gjort det men jeg fant ikke tråden hvor det står om det, koster vel ca. 400,-

Jepp. Jeg betalte 360 kr. for et manometer som går fra 0-2 bar. Kjøpte det hos Active Service på Laksevåg. (Ikke billig, men de lever opp til navnet. Kjempegod service. Synes det er artig at man kommer innom å skal ha utstyr til øl. Gratis kaffe har de også...)
 
Altså Gahr, jeg tror jeg spurte deg i den andre tråden også, men har du virkelig betalt 360 kr for kun selve manometeret? Det høres ut som om de har tatt altfor mye betalt (skjønt det er noe nederlendere flest tror om alt de kjøper...). Husker ikke helt hva jeg har liggende hjemme, tror et manometer som går til 5 bar eller noe sånt, men det er nøyaktig nok for meg.

Hør ellers med Bevtec i Oslo (tror Økern eller Løren deromtrent), de har en gang nærmest gitt bort en regulator med manometere til en venn av meg, kanskje de gjør det på nytt? :)
 
Tilbake
Topp