Coopers Karb. drops og infeksjon?

Er det noen som har hatt infeksjon i enkelte flasker som skyldes på karboneringsdrops? Jeg vil gjerne prøve disse en gang men er like skeptisk som jeg er på sukkerbiter til ettergjæring.
 
Huub skrev:
Er det noen som har hatt infeksjon i enkelte flasker som skyldes på karboneringsdrops? Jeg vil gjerne prøve disse en gang men er like skeptisk som jeg er på sukkerbiter til ettergjæring.

Sukkerbiter har en enorm overflate siden det er mange sukkerkorn, et coopers drops har bare overflaten utenpå, så hvis du åpner en ny pose så skulle ikke det være noe problem, jeg har brukt de på de flaskene jeg har flasket, riktignok ikke så mange, men ingen problemer.
 
Jeg har også brukt disse endel uten å ha opplevd problemer. Tapper hovedsaklig på fat, men hvis volumet ikke går opp, er det kjekt å ha muligheten til å fylle et antall flasker uten å måtte tappe om og lage sukkerlake.
 
Jeg kjøper slikt åp VinOgBar, forøvrig kjøpte jeg slike som lignet på en asiasjappe tidligere, og benyttet slike før jeg fikk tak i coopersne, de ser nesten like ut, men ca halve størrelsen, men tror nok coppersen kan være sikrest, kanskje (kommer ann på hvordan det er pakket i disse asia butikkene)
 
Oddvar Demmo skrev:
sitrondrops, til fx. coronaclone ?
:)

Utruleg bra! Bringebærdrops til Frambose, Halslinser til Stout, Honningkamfer til... Bitter kanskje?
Nokon må jo berre prøve det her!
 
MudGun skrev:
Oddvar Demmo skrev:
sitrondrops, til fx. coronaclone ?
:)

Utruleg bra! Bringebærdrops til Frambose, Halslinser til Stout, Honningkamfer til... Bitter kanskje?
Nokon må jo berre prøve det her!

Mentos funker best på ferdig karbonert drikk har eg høyrt........ 
 
sand skrev:
MudGun skrev:
Oddvar Demmo skrev:
sitrondrops, til fx. coronaclone ?
:)

Utruleg bra! Bringebærdrops til Frambose, Halslinser til Stout, Honningkamfer til... Bitter kanskje?
Nokon må jo berre prøve det her!

Mentos funker best på ferdig karbonert drikk har eg høyrt........  

:) fontene ?

Ellers bryker jeg ikke flaske øl så dermed har jeg ennå ikke prøvd kamfer, sitron etc. men skulle jeg flaske blir det prøvd. Hva er da best til en US IPA ? liit alvorlig.
 
Tilbake
Topp