cornelius startsett

ictys

 
Er det noen som har ett rimelig startsett å anbefale? Har sjekket norske butikker og da må jeg ut med ca 3500.- for ett fat og fullt sett. Ikke så galt?Virker som om det er dyrt fra utlandet for tiden?
 
Det er nok det du må ut med for å få et komplett fatsett ja. Har du råd så vil du nok ikke angre! Det er ubeskrivelig godt å slippe all flaskingen  :biersmile:
Jeg kjøpte startsett fra bryggselv, de har til 3395 kr. På brygging.no har de et sett til 3500 kr, som er med 2 fat. Men dette er IKKE Corneliusfat, så jeg vet ikke noe om kvaliteten. Da jeg trykker på bildet står det "Kinafat.jpg" og det klinger ikke bra i mine ører..  :noway:
 
Hvis du skal ha flere fat så kanskje:

F.eks:

4 brukte fat fra lundteknik = ca 1500 kr
1 stk c02 brannslukker  = 1000 kr (syns jeg har sett dem enda billigere i stavanger)
1 stk regulator = 900 kr
+ event tappekraner og litt slanger
 
Thorvald skrev:
Hvis du skal ha flere fat så kanskje:

F.eks:

4 brukte fat fra lundteknik = ca 1500 kr

Er disse ok? Og er det 1500,- ink frakt og avgifter til AS Norge?  Så de tok rett over 1000 (danske) lappen for 4 fat, men har ikke regnet på tilleggskostnad
 
Mats-87 skrev:
Thorvald skrev:
Hvis du skal ha flere fat så kanskje:

F.eks:

4 brukte fat fra lundteknik = ca 1500 kr

Er disse ok? Og er det 1500,- ink frakt og avgifter til AS Norge?  Så de tok rett over 1000 (danske) lappen for 4 fat, men har ikke regnet på tilleggskostnad

me betalte i underkant av 2000,- totalt for fire fat frå lund.
 
SølveB skrev:
Mats-87 skrev:
Thorvald skrev:
Hvis du skal ha flere fat så kanskje:

F.eks:

4 brukte fat fra lundteknik = ca 1500 kr

Er disse ok? Og er det 1500,- ink frakt og avgifter til AS Norge?  Så de tok rett over 1000 (danske) lappen for 4 fat, men har ikke regnet på tilleggskostnad

me betalte i underkant av 2000,- totalt for fire fat frå lund.

Jeg fikk også i 4 fat fra lundteknik.dk, ca 1500,- fat og frakt + ca 400,- i mva og gebyr fra posten.
Fatene er brukte og det vises at de ikke er nye, men de er fri for bulker. Jeg mener det er en fin pris i forhold til nye fat.

Jeg kjøpte en slik co2 picnic dispenser for co2 patroner og etpar  tappeslanger fra Petit. Tenkte å karbonere naturlig og bruke dispenseren kun for tapping.
 
Vil anbefale å kjøpe en brukt brannslukker.

Det går med en del gass i forbindelse mat fating. Fatet må trykksettes og oksygen må drives ut både før og etter at ølet er tappet i fatet.
 
Roger skrev:
Vil anbefale å kjøpe en brukt brannslukker.
Kjøpe?
Jeg henter på fyllinga. Det skjer rett som det er at det ligger noen der, og de får man gratis hvis man spør som regel.
Hendel synes jeg er bedre enn skruventil...
 
Roger skrev:
Vil anbefale å kjøpe en brukt brannslukker.

Det går med en del gass i forbindelse mat fating. Fatet må trykksettes og oksygen må drives ut både før og etter at ølet er tappet i fatet.

+1
 
Hva med resten da? Hvaslags regulator trenger jeg? ut og inn på korneliusfatet, osv osv. Jeg kan godt tenkte meg å ha 2-3 fat på samme regulator (må jeg ha på alle fata samtidig eller kan jeg for eksempel bare ha ett på?) Hvilken inn/utventil trenger jeg? Trenger jeg flexi-tapp med skumdemper osv

Jeg ser for meg å kunne ta med 1-3 fat til kompiser osv. Koble på og dele ut.
 
Hvis det er et alternativ å bestille fra utlandet ville jeg vurdert malzmuehle.eu. For et knapt år siden la jeg inn en bestilling på 2 kg CO₂-tank (full), regulator med to utganger, to CO₂-tilkoblingsledere og tre fat (tre fat ble rimeligst mtp. fraktkostnad). Det ble rimelig og fungerer utmerket. Fatene var ganske skitne, men til den prisen er det verdt å bruke en time på vask. En rask beregning etter dagens kurs gir: € 270 * 8,29 (kr/€) * 1,25 (MVA) = kr. 2800,- levert.

Jeg har strøket over ting du ikke trenger. Picnic-kranen i listen har kort og tykk slange, så den egner seg ikke til øl.
 

Vedlegg

  • bestillingsliste.png
    bestillingsliste.png
    25,2 KB · Sett: 341
Tilbake
Topp