• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Corneliusfat ønskes kjøpt!

Noen som har Corneliusfat til salgs? Jeg trenger en del så alt er hjertelig velkommen til mine åpner armer :-D

Takk :-D
 
Dette spørsmålet har det vært flere av den siste tiden. Kun nye og dyre fat i bryggebutikkene for tiden. Beste og billigste mulighet er nok denne linken.

http://shop.lundteknik.dk/index.php?cPath=740&cPathTop=741
 
Det skal sies: jeg har heller dårlige erfaring er fra lundteknik. Kjøpte en vanlig-til-425g-CO2-regulator-kobling derifra. Denne funket ikke som den skulle. Null respons når jeg kontakt det for å høre hva som kunne gjøres.
Kontaktet de igjen for å høre om pall-kjøp av fat, og eventuellt rabatt, samt kostnad på frakt. Null respons.

Går ting bra, fint. Bare vært obs på at de ikke er spess gode på å svare på henvendelser.
 
Jeg har handlet fat tre ganger fra Lunds Teknik, og har aldri hatt problemer med det. Det var litt treg transport en gang da fatene skulle innom Kastrup, Paris og Stockholm før de fant veien til Norge.
Han vil helst snakke på telefon, og da kun ettermiddagene mandag-torsdag. Jeg har nå 24 fat derfra, og handler nok de neste 8 derfra også.
 
oyroy skrev:
Det skal sies: jeg har heller dårlige erfaring er fra lundteknik. Kjøpte en vanlig-til-425g-CO₂-regulator-kobling derifra. Denne funket ikke som den skulle. Null respons når jeg kontakt det for å høre hva som kunne gjøres.
Kontaktet de igjen for å høre om pall-kjøp av fat, og eventuellt rabatt, samt kostnad på frakt. Null respons.

Går ting bra, fint. Bare vært obs på at de ikke er spess gode på å svare på henvendelser.

Hadde trøbbel med den overgangen jeg også, jeg limte fast pakningen og slipte ned tappen i midten med ca 1,5mm.  Nå funker den greit.  Problemet var forøvrig att den bare blåste i stykker pakningen.

Klaus
 
KlausJ skrev:
oyroy skrev:
Det skal sies: jeg har heller dårlige erfaring er fra lundteknik. Kjøpte en vanlig-til-425g-CO₂-regulator-kobling derifra. Denne funket ikke som den skulle. Null respons når jeg kontakt det for å høre hva som kunne gjøres.
Kontaktet de igjen for å høre om pall-kjøp av fat, og eventuellt rabatt, samt kostnad på frakt. Null respons.

Går ting bra, fint. Bare vært obs på at de ikke er spess gode på å svare på henvendelser.

Hadde trøbbel med den overgangen jeg også, jeg limte fast pakningen og slipte ned tappen i midten med ca 1,5mm.  Nå funker den greit.  Problemet var forøvrig att den bare blåste i stykker pakningen.

Klaus

Problemet mitt er med gjengene. Den vil ikke skru seg flasken langt nok inn til at tappen faktisk trykker inn, så den er helt ubrukelig ...
 
Det er ikke langt fra Ålesund til Florø, der finner du en trivelig liten bedrift de kaller Kinn bryggeri. De har mye rart til salgs.  ;)
 
[sup]Fikk 4 fat fra lund for 1 uke siden. Tidsmessig og prismessig var det bra[/sup]
[tr][td]

Hva ble prisen på 4 fat levert i Norge? (medregnet alt)
 
agedahl skrev:
[sup]Fikk 4 fat fra lund for 1 uke siden. Tidsmessig og prismessig var det bra[/sup]
[tr][td]

Hva ble prisen på 4 fat levert i Norge? (medregnet alt)

Jeg ga 2.460,- for 8 fat inkl. frakt. MVA kommer i tillegg. 4 fat får halve fraktprisen.
 
Larzan skrev:
agedahl skrev:
[sup]Fikk 4 fat fra lund for 1 uke siden. Tidsmessig og prismessig var det bra[/sup]
[tr][td]

Hva ble prisen på 4 fat levert i Norge? (medregnet alt)

Jeg ga 2.460,- for 8 fat inkl. frakt. MVA kommer i tillegg. 4 fat får halve fraktprisen.
Ca 3500,- for 8 fat. Ikke dårlig pris, men heller ikke super pris.
Man får brukte fat i norge for 450,- pluss frakt selvfølgelig. :)
Jeg kjøpte selv fra bryggegaarden i danmark, 4 fat med toll,frakt og avgifter landet på rundt 1500,-
Ikke all verden å spare uansett :)
 
magne1972 skrev:
Larzan skrev:
agedahl skrev:
[sup]Fikk 4 fat fra lund for 1 uke siden. Tidsmessig og prismessig var det bra[/sup]
[tr][td]

Hva ble prisen på 4 fat levert i Norge? (medregnet alt)

Jeg ga 2.460,- for 8 fat inkl. frakt. MVA kommer i tillegg. 4 fat får halve fraktprisen.
Ca 3500,- for 8 fat. Ikke dårlig pris, men heller ikke super pris.
Man får brukte fat i Norge for 450,- pluss frakt selvfølgelig. :)
Jeg kjøpte selv fra bryggegaarden i Danmark, 4 fat med toll,frakt og avgifter landet på rundt 1500,-
Ikke all verden å spare uansett :)

2460,- + mva blir 3075,-, noe som blir 385,50 pr. fat inklusiv alt. Fatene var brukte, trykktestede og med sikkerhetsventil.
 
Stemmer nok det, man sparer nok litt, men ikke all verden.
Forøvrig synes jeg kvaliteten på brukte fat er helt fin.
Sparer nok mer med flere fat en med mindre også.
 
Enda bedre blir det å kjøre ned, ta en kveld i køben med mikkeller pub og middag på noma, videre til lund og fylle opp bilen med fat og basismalt og hjem igjen ca et døgn etter  ;D
 
Ketil skrev:
Havgapet Bryggerlag skrev:
Trekker Lundteknik ifra dansk mva på prisene ved sending til Norge?

JA
Bestilte noen fat derifra i går, og fikk tilsendt faktura for forhåndsbetaling. Da var det inkl DK mva...
Noe som fordyrer dette en del, ca 25% dyrere;-)
Må jeg ta kontakt med de for at de skal skjønne at Norway ikke er en by i Danmark..?
 
Tilbake
Topp