Corneliusfat svært billig!

Jens

 
Richard Leder i sveitsiske SIOS har et kanontilbud på korneliusfat:

1 fat 45 Fr (ca 250 kr)
10 eller flere fat Fr 41 pr stk
20 eller flere fat Fr 37 pr stk

http://www.sios.ch/Keg-18-Liter-NC-Occasion
Selv med porto må da dette bli ganske billig. Kanskje noen burde arrangere en fellesbestilling av 20 eller flere fat?
 
Bra jobba!

I følge Aftenpostens valutakalkulator får jeg disse tallene men dagens satser (628,48 NOK = 100 CHF):
1 stk: 55.00 Fr. = 346 NOK
5 stk eller flere: 45.00 Fr. = 283 NOK
10 stk eller flere: 41.00 Fr. = 258 NOK
20 stk eller flere: 37.00 Fr. = 233 NOK

Kjempestas hvis noen har mulighet til å finne totalpris per fat inkludert frakt, toll og MVA, kan da være interessert i å kjøpe noen fat, må nesten se på antallet i forhold til prisen som blir til slutt.
 
Nei, det dreier seg om brukte fat. Men de er trykktestet og garantert tette.

Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg ikke skal kjøpe fat selv. Jeg ville bare tipse om tilbudet i tilfelle det skulle være av interesse for andre.
 
Hvor fant du billigere fat på Lund Teknik?

Har ikke hørt om butikken før, men står "Sidste opdatering: 01 AUG 2006" på førstesiden...

Hvis prisen er enda rimeligere der, kan det være et aktuelt alternativ.
 
I Norge bruker vi kulekobling, Pepsi, og
bajonettkobling, Coca Cola,
men hva kaller fanskene det ?
Hvis pin er bajonett blir det et problem da jeg tror de fleste av oss bruker kulekobling
 
Fatene på SIOS er pepsi (NC). Men hvis Henrik1984 vet at Maltbazaren.dk selger for 250 kroner stykket, er det jo ikke noen vits i å tenke mer på å bestille fra Sveits.
 
Det var hva Danskene kalte det og ikke fanskene  :)
For min del blir vel det det samme om jeg får de sendt fra Oslo til Saltdal eller fra Danmark som jeg henter like over Svenskegrensa
 
Mener at Lundteknik.dk har begge typer.....

men husk at han har både gammel og ny type Cornelius.....

Mener at der er stor prisforskjell på de 2 modeller.....

Bo
 
Bo skrev:
Mener at Lundteknik.dk har begge typer.....

men husk at han har både gammel og ny type Cornelius.....

Mener at der er stor prisforskjell på de 2 modeller.....

Bo


Da er det vikti p holde tunga rett i munnen når vi bestiller så vi ikke ender opp med bajonettkobling, antar at jeg da IKKE SKAL ha pinkobling
 
Pin-Lock = Bajonet

Men hadde jeg skulle starte idag med at kjøpe fat....  da hadde jeg gått for Pin-lock uten tvivl...  mye enklere at få på plass og så hopper de ikke så lett av heller....
 
maltbazaren selger kun pin lock(bajonet)
jeg har både pin lock og ball lock, men må si at jeg er mest fornøyd med pin lock. kjøpte 4 fat fra maltbazaren i sommer en gang.
er jo heller ikke noe stress å ha begge deler
 
Jeg har kjøpt alle mine fat fra maltbazaren, og har både hentet i Danmark og fått de sendt poste restante til Sverige. Vær oppmerksom på at de fatene som koster 250/225 ved kjøp av 4 stk ikke har sikkerhetsventil. Fatene med sikkerhetsventil koster 300/275 ved kjøp av 4
 
Men så får man også kjøpt sikkerhetsventil, eller helt nye lokk med sikkerhetsventil, samt ball-lock ventiler til å erstatte pin-lock ventilene og alskens fra Petit.
 
Lokket koster 235 kroner og det er jo nesten like mye som et brukt fat.. Sikkerhetsventilen er sveiset på lokket, så jeg er ikke så sikker på at man kan montere en ny sånn helt uten videre. Petit selger kun "innmaten" til en sikkerhetsventil
Og til slutt : Bytting fra ball-lock til pin-lock er ikke sikkert at er så enkelt. Har selv prøvd å skru en pin-lock ventil på et ball-lock fat og det gikk ikke, siden gjengene ikke var helt like.
 
å for å knekke en drøm for dere ja, ball lock gjenger og pin lock gjenger går ikke om hverandre. det blir ikke tett. derfor pinlock = pinlock. ball lock= ball lock.
 
Lars skrev:
Høres topp ut, hvor mye i frakt?

Hvis du tenker på fat fra maltbazaren så betalte jeg rett i overkant av 1000 kroner for tre fat poste restante Strømstad, men det var sommeren 2007 Den gangen jeg var ung og naiv, og trodde at 3 fat ville være mer enn nok..  :)
Siden har jeg hentet fat selv i København. Sikkerhetsgutta på danskebåten syntes fatene så litt suspekte ut når jeg kom gående med de, men jeg fikk de hjem til slutt  ;D
 
Tilbake
Topp