Corneliusfat

manna

Norbrygg-medlem
Hei lurte på om det er noen som vet kor det blir billigest å kjøpe Corneliusfat henne. lurte jo litt på usa men litt us ikker på frakt kosnader. han lokale mannen her i sandnes ska ha 1295 kr for fat det er jo litt mye. kjekt hvis noen kunne gi nogen tips. ps det må være ball lock fat da de andre fata jeg har er det. hilsen Magne
 
Sjekk på www.brygging.no, han har brukte belgiske cornelius fat til 500,-. Kjøpte noen der i høst og er veldig fornøyd med de. Tror petit selger nye fat til 1000 lappen.
 
Hei

vinogbar har akkurat fått inn nytt parti med brukte fat 398kr:

http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=35_140&products_id=1468
 
jeg har kjøpt fat fra både brygging.no, samt fra vinogbar.

Vil anbefale at du går for de overhalte fatene. Spes om du ikke har repp sett til fatene. Mine fra vinogbar hadde dårlige o-ringer, slitte overtrykksventiler, samt dårlige poppets. Du sparer deg mange plager om du går for overhalte fat. men... det er nå bare min mening da :)

Torga
 
En venn av meg bestilte Corneliusfat hos lundteknik.dk (gå til webshop). Han var svært fornøyd med både pris, service og fat - Det går visst an å få fraktet fatene gjennom f.eks. et spedisjonsfirma, og deretter hente dem på avtalt sted
Adressen er: Lund Teknik
Ålborgvej 81 (ca. 16 km syd for Viborg mod Vejle, A13)
Hvam
8620 Kjellerup
 
Torga skrev:
jeg har kjøpt fat fra både brygging.no, samt fra vinogbar.

Vil anbefale at du går for de overhalte fatene. Spes om du ikke har repp sett til fatene. Mine fra vinogbar hadde dårlige o-ringer, slitte overtrykksventiler, samt dårlige poppets. Du sparer deg mange plager om du går for overhalte fat. men... det er nå bare min mening da :)

Torga
Du kan jo overhale de når du får de. Åpne og vaske alle deler grundig og teste ventilene, Trenger som regel bare litt godgjøring etter lang misshandlig med RC-Cola. Er deff værd prisen. Nå vet ikke jeg hvordan et nytt fat oppfører seg da.
 
Riis'en skrev:
Torga skrev:
jeg har kjøpt fat fra både brygging.no, samt fra vinogbar.

Vil anbefale at du går for de overhalte fatene. Spes om du ikke har repp sett til fatene. Mine fra vinogbar hadde dårlige o-ringer, slitte overtrykksventiler, samt dårlige poppets. Du sparer deg mange plager om du går for overhalte fat. men... det er nå bare min mening da :)

Torga
Du kan jo overhale de når du får de. Åpne og vaske alle deler grundig og teste ventilene, Trenger som regel bare litt godgjøring etter lang misshandlig med RC-Cola. Er deff værd prisen. Nå vet ikke jeg hvordan et nytt fat oppfører seg da.

102 kr i differanse på overhalte fat med funksjonsgaranti kontra trykktestet fat..

På mine "trykktestede fat" måtte jeg bytte alle o-riner på ventiler, alle pakninger på stigerør og på gass inn siden. samt kjøpe et nytt lokk, og en ny sikkerhetsventil. Den lille gummiproppen som sitter på enden av sikkerhetsventilen var løs, og måtte limes på alle unntatt 1 fat. jeg hadde på forhånd bestilt komplett reppsett fra More Beer, så det var ikke noe STORT problem. Men.. jeg gjør det ikke igjen.

102kr i differanse var ihvertfall verdt prisen for meg ;)

Nå skal det sies at jeg muligens var SVÆRT uheldig med de fatene jeg fikk.

Men. Lykke til:skaal2:
 
OlavE skrev:
Stive priser på nye fat hos Petit nå,1090,-for 19L og 1030,-for 12L

Dersom du sjekker hos Humlegården så koster samme fatene 745 NOK, har du mulighet for å hente posterestante i Sverige er det en god DEAL. Fint at SEK er så billig for tiden :)
 
Maltbua har nye fat til 990,- Ikke et røverkjøp, men ialle fall en hundrings rimeligere enn Petit...
 
Gahr skrev:
Maltbua har nye fat til 990,- Ikke et røverkjøp, men ialle fall en hundrings rimeligere enn Petit...

Snakka med Rune på Maltbua,han kom til å ha samme pris på Cornelius fata som Petit.
 
Ivar her på forumet kjøpte 2 fat til 398 kr hos Vin og Bar. Jeg synes egentlig de var i god forfatning. Det var fortsatt trykk på dem da de ankom og jeg så ingen slitte pakninger (og vi har tatt fatene helt fra hverandre).
 
Eduard skrev:
Ivar her på forumet kjøpte 2 fat til 398 kr hos Vin og Bar. Jeg synes egentlig de var i god forfatning. Det var fortsatt trykk på dem da de ankom og jeg så ingen slitte pakninger (og vi har tatt fatene helt fra hverandre).

Da var jeg max uheldig, og jeg kjøpe 5  :bokser:

Det ene fatet hadde en  fullstendig ødelagt sikkerhets ventil, og kunne umulig blitt trykk testet ???
 
Jeg tror nok du ble truffet av maks uflaks. Det var da uheldig. Da jeg så fatene til Ivar så var jeg heller overrasket over at de var i så god form. Vi måtte bare lutvaske dem for å bli kvitt RC Cola-lukten, og det var gjort på et blunk. Så skrudde vi alle koblinger, poppets, og ventilen fra hverandre, og det så egentlig veldig bra ut. Ett av fatene har så langt vært brukt, uten problemer. Det andre fatet ble fylt for bare noen dager siden, og der var det heller ikke antydning på problemer. Kanskje du kan ta en prat med leverandøren og se om de kan komme deg i møte med noen pakninger som plaster på såret eller noe ånt?
 
Tilbake
Topp