• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Corona mølle selges for Kr 0,-

Espen Unnvik

Norbrygg-medlem
Gir bort corona mølle.
Den har vært pent brukt i noen år, men har de senere årene bare vært lagret.
Dessverre har lagringen IKKE vært optimal, så emalje har fått noen sår og det er synlig noen korroderte punkter her og der.
Har lagt ved bilde av den, den ligger nå ved inngangsdøren.

Reglene er som følger:

1. Ikke send PM eller ta kontakt på annen måte.
2. Møllen ligger ved inngangsdøren min i Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen......ta møllen å stikk.....Ungene sover, så vennligst ikke ring på.
3. Førstemann til møllen.....(ha,ha,ha...den har vel skjelden passet bedre...godt fornøyd med den....
4. Jeg poster her når den er borte.....
5. IKKE KJØR I FYLLA....det er den ikke verd.....
 

Vedlegg

  • IMG_2619.JPG
    IMG_2619.JPG
    1 MB · Sett: 750
Nærmer meg Lavik på veg sydover. Håper ikkje den er vekke før eg kjem fram... :dragen:
 
Hvis det blir "close race" denne gangen også håper jeg at dere viser hensyn til barnesykler og leker som også står ved inngangsdøren.....
Håper at dere oppfører dere sivilisert slik at det ikke ender i slagsmål eller skuddveksling....
 
He, he... Hadde vært gøy, men jeg avstår denne gangen. Vil ikke virke grådig heller. ;D
Håper Bønes brygghus klarer denne, de fortjener det.  :yes:
 
Bønes brygghus har jo den fordelen at de vet hvor dette er, så de har jo en god sjanse, hvis de er på nett i kveld.

Men kanskje de ikke er på nett, eller kanskje de har en super duper avansert mølle som de er godt fornøyd med....

KANSKJE DET ER DU SOM KAN DRA DENNE I LAND !!!!!!

Så sleng deg i bilen, motorsykkelen....eller kollektiv transport...det du har mest tro på....å gi lykken en sjanse...
forde du fortjener det !!!!!
 
3 kvarter er passert....tydelig at dette ikke var ett spesielt interessant objekt....ryker i containeren i morgen. :attevar:
 
Hører en bil utenfor......er det naboen ????.....jeg ser ikke....dette skjer anonymt......finneren får selv velge om han/hun/de vil gi seg til kjenne på forumet.....
 
1 time er passert.....den ligger der enda......jeg innser at det kanskje bare er en som har tatt apostlenes hester fatt som kanskje er interessert....

Hmmmm......eller er det overraskende mange som holder hviledagen hellig ?  >:D
 
Bønes brygghus er bønnhørt og vigslet i hellig vann av Katla (Bryggmaker.no)....så ingen trenger synes synn på dem....

VIL NOEN HA EN MØLLE ?
 
FrodeSy skrev:
Nærmer meg Lavik på veg sydover. Håper ikkje den er vekke før eg kjem fram... :dragen:

Du er vel ikke så veldig langt unna......krysset Sognefjorden...passert Matre....kanskje på vei inn i Nipetunnelen ?
 
Hvis det dukker opp noe mer billig utstyr i Bergensområdet i tiden framover vil garantert Alrektstadir Akademiske Bryggelag sette pris på å få kjøpe dette. Vi har har ubudne gjester på bryggerommet vårt hvor det meste av utstyret har forsvunnet. Vi savner blant annet vår 20 liters Speidel Braumeister, vår corona maltmølle og en del annet utstyr. Det eneste tyvene tydeligvis ikke har giddet å ta med seg er gjæringsbøttene.
 
Heitmann skrev:
Hvis det dukker opp noe mer billig utstyr i Bergensområdet i tiden framover vil garantert Alrektstadir Akademiske Bryggelag sette pris på å få kjøpe dette. Vi har har ubudne gjester på bryggerommet vårt hvor det meste av utstyret har forsvunnet. Vi savner blant annet vår 20 liters Speidel Braumeister, vår corona maltmølle og en del annet utstyr. Det eneste tyvene tydeligvis ikke har giddet å ta med seg er gjæringsbøttene.

Trist historie......her kan dere jo få erstattet corona maltmøllen deres, bare å ta turen....særlig billigere enn 0,- kr blir det jo heller ikke.
Den er her fremdeles.....
 
Utdrag fra vestbrygg.no sine sider:
Dersom ein ønskje knust malt vert det +4,- pr kg.

Det bør de helt klart ha, både for arbeid og slitasje på utstyr.....

Hvis corona møllen ligger på trappen min i morgen tidlig vil jeg aldri høre en bergenser beklage seg over prisen på knust malt....
 
Espen Unnvik skrev:
Utdrag fra vestbrygg.no sine sider:
Dersom ein ønskje knust malt vert det +4,- pr kg.

Det bør de helt klart ha, både for arbeid og slitasje på utstyr.....

Hvis corona møllen ligger på trappen min i morgen tidlig vil jeg aldri høre en bergenser beklage seg over prisen på knust malt....

+1
 
Espen Unnvik skrev:
Heitmann skrev:
Hvis det dukker opp noe mer billig utstyr i Bergensområdet i tiden framover vil garantert Alrektstadir Akademiske Bryggelag sette pris på å få kjøpe dette. Vi har har ubudne gjester på bryggerommet vårt hvor det meste av utstyret har forsvunnet. Vi savner blant annet vår 20 liters Speidel Braumeister, vår corona maltmølle og en del annet utstyr. Det eneste tyvene tydeligvis ikke har giddet å ta med seg er gjæringsbøttene.

Trist historie......her kan dere jo få erstattet corona maltmøllen deres, bare å ta turen....særlig billigere enn 0,- kr blir det jo heller ikke.
Den er her fremdeles.....

Problemet er at de fleste av medlemmene er dradd på sommerferie og om de så er i byen kjenner jeg ikke til noen som har bil. Derfor stiller vi nok ikke spesielt sterkt i et kappløp opp i Øvre Sædalsveien en søndags kveld.
 
Heitmann skrev:
Espen Unnvik skrev:
Heitmann skrev:
Hvis det dukker opp noe mer billig utstyr i Bergensområdet i tiden framover vil garantert Alrektstadir Akademiske Bryggelag sette pris på å få kjøpe dette. Vi har har ubudne gjester på bryggerommet vårt hvor det meste av utstyret har forsvunnet. Vi savner blant annet vår 20 liters Speidel Braumeister, vår corona maltmølle og en del annet utstyr. Det eneste tyvene tydeligvis ikke har giddet å ta med seg er gjæringsbøttene.

Trist historie......her kan dere jo få erstattet corona maltmøllen deres, bare å ta turen....særlig billigere enn 0,- kr blir det jo heller ikke.
Den er her fremdeles.....

Problemet er at de fleste av medlemmene er dradd på sommerferie og om de så er i byen kjenner jeg ikke til noen som har bil. Derfor stiller vi nok ikke spesielt sterkt i et kappløp opp i Øvre Sædalsveien en søndags kveld.

Greit nok.....men ett kappløp kan vel man nødig kalle dette.....i så tilfelle er det vel skilpadden som drar denne i land....
 
Hmmmm.....skal ikke plage dere mer i kveld etter denne meldingen.
Fra i morgen kl 07:30 endres adressen til Fabrikkgaten 5, i containeren der.....sammen med en IWAKI pumpe (110V med 110V til 230V trafo...ja litt ukurant, men en veldig god pumpe.)...... og diverse småknask.....

God natt......eller som vi småbarns foreldre sier til hverandre...lykke til...
 
Tilbake
Topp