Drikker øl, skulle jeg mene.![]()
Fremdeles amatør, kjøler du de bare ned eller, hvorfor?
Drikker øl, skulle jeg mene.![]()
Hvorfor jeg vasker av boksene? Fordi utsida kan være litt ufresh når de ikke kommer fra butikkhylla.Fremdeles amatør, kjøler du de bare ned eller, hvorfor?
Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også .....Endelig klar for høstens (første) brygging. Stor starter med WLP833 snurrer på nye bryggebenker. Har benk på to sider, nå dekket med rustfritt stål.
Vis vedlegget 58950 Kjekt å ha en god kollega som er blikkenslagermester. Det blir forøvrig juleøl/julebordsøl.
Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også ......
Liker ideen med starter i bøtte, men hvorfor har du gjærlås på den? For å sjekke om det fremdeles skjer noe nedi der? Det er absolutt en i
Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også ......
Liker ideen med starter i bøtte, men hvorfor har du gjærlås på den? For å sjekke om det fremdeles skjer noe nedi der? Det er absolutt en idéLokket liger helt løst på. Lokket har hull til gjærlås, og den eneste funksjonen til gjærlåsen er tetting av dette hullet. Jeg har for øvrig begynt å lage startere ved å koke opp en liten kjele med vann og DME, og deretter vanne dette ut til en OG på ca. 1040. Mye enklere og raskere enn å kjøle hele volumet etter oppkok, spesielt når starteren er på 8 liter.............. (du kjenner jo meg og gjærmengder
)
Trur ikke jeg ville stolt på at den der er lystett nok
Nydeli
"runnomrannete", som vi sier på landetNydeli
Stripe å alt
Pænt sier vi i nord på landet"runnomrannete", som vi sier på landet.
Siden jeg ikke ble hentet over til dødsriket av lungebetennelsen og andre ymse selvbedrag, ble det oppgradering på flaskefronten
Vis vedlegget 59231
Vis vedlegget 59232
Det håper jeg da inderlig ikkeMeen, blir det ikke feil med den typen koblinger, skulle det ikke vært motsatt type?
Det håper jeg da inderlig ikke
Den rød karboneringskorken er gass, her er bilde av sodastreamen jeg tenker koble til.
Vis vedlegget 59235
Den gule karboneringskorken er til øl, her er hva jeg tenker bruke mellom itap og fat.
Vis vedlegget 59236
Jeg håper virkelig det blir riktig. Grunnen til å gjøre det på denne måten er for å kunne oppbevare slanger og sodastreamen annen plass enn itapen.
Bilde?Ja, sånn går det selvsagt an å gjøre det, jeg har koblet litt annerledes, men det er flere måter å gjøre det på ser jeg![]()
Bilde?
Snedig løsning det der daJeg har et litt annet opplegg med koblinger på kjøleskapet, jeg gjorde dette for å holde ølet iskaldt mens jeg flasker. Men prinsippet blir det samme.
Jeg har en forgrening fra CO²-flaska som går til gjæringskar og fyller, har faktisk ikke tenkt på at jeg kan ha bruke to forskjellige flasker...
Vis vedlegget 59242Vis vedlegget 59243Vis vedlegget 59245Vis vedlegget 59246Vis vedlegget 59247