Dele 25L ølsett i to

Har en Beer Brew 30 og lurer på å lage litt mindre batcher. Kan jeg lett bruke halvparten av ingrediensene i et brygg? F.eks brygge 10-12L med halve oppskrifta.
 
Kaster meg på denne!

Nå i starten vil jeg heller brygge mindre batcher oftere for å få testet mest mulig øl før jeg finner mine favoritter.
Vil også prøve meg på endel batcher på 11-12l og brygge favoritter i 20-25l. Vil man kunne oppleve noen tekniske problemer ved å halvere batchen på BB30?
Eneste jeg kan tenke meg er at kjøleren vil miste litt effekt da det er mulig denne ikke blir dekket helt av vørter ved halvering?

Sprøtt at den posten kom for under 30 min siden :) Skulle logge inn nå for å stille samme spørsmål selv.
Tror jeg slår til å kjøper en BB30 på Oslos nye mathall idag, gått og tenkt på det lenge og nå hadde de den på kampanje.
 
Det er bare å dele det hele på 2.
Eller når oppskriften er på 25 liter, del alt på 25 og multipliser med ønsket antall liter.
 
Oddvar Demmo skrev:
Hvem og til pris ?

Tilbudet gjaldt vel egentlig bare ut dagen igår, men jeg gjorde en avtale på at jeg skulle få litt betenkningstid og få tilbudet fortsatt.
De solgte den for 3490,- under ølfestivalen på mathallen, altså 500,- i avslag. Tror ikke det er helt umulig å få den kampanjen fortsatt hvis man drar ned ditt og tar en prat, de hadde iallefall planer om å gjøre det på nytt igjen litt senere.

Det er Ølakademiet som selger settet. De skulle etablere seg i mathallen å selge bryggeutstyr der, men foreløpig er ikke alt på plass.
http://www.ol-akademiet.no/no/om_ol/bryggeutstyr/
Oddvar Demmo skrev:
Det er bare å dele det hele på 2.
Eller når oppskriften er på 25 liter, del alt på 25 og multipliser med ønsket antall liter.

Betyr det at du også bekrefter at BB30 fint klarer å lage brygg på 12l uten problemer med maltrør og kjøler?
 
Når middagstida er over kommer vel de som har dette utstyret og svarer :) men jeg kan ikke skjønne det skal være problem, hadde den vert bred og lav med det ser ikke slik ut på bilder, kaskje derfor noen har fått stuck mash.
 
Tilbake
Topp