Deler til Corneliusfat

Hei!

Hvor kjøper dere pakninger (O-ringer etc.) til Cornelius-fat? Noen tips om hvor det er billig å kjøpe hvis man vil ha et lite reservelager?
Og hva slags smørning bruker dere til ringene? Litt skeptisk til olivenolje og vazelin som jeg har fått noen søketreff på.
 
Bryggselv har fullt sett med o-ringer til fat. Usikker på om de har smøremiddel. Jeg har en flaske silikonbasert, næringsmiddelgodkjent smøremiddel fra Petit.
 
Bruker hanefett som smøring. Kjøpte på vin og bar/bryggeland.
O-ringer etc: kjøpte et lite lager fra morebeer.com, en gang jeg også handla noe annet stæsj derfra.
 
OyvindEG skrev:
Bryggselv har fullt sett med o-ringer til fat. Usikker på om de har smøremiddel. Jeg har en flaske silikonbasert, næringsmiddelgodkjent smøremiddel fra Petit.

Mon tro om man ikke får billigere alternativ på kondomeriet...? :idea:
 
Jeg bruker helt vanlig matolje på o-ringer og pakninger. Det er minimale mengder som skal til, det er jo bare for å sikre god glid og sørge for at pakningene ikke morkner så fort.
Stryker bare såvidt olja på o-ringene, ikke så det renner, bare såvidt de fuktes.

Jeg foretrekker matolje. Det er sikkert ikke noe farlig med de næringsmiddelgodkjente petroleumsproduktene, men jeg liker ikke tanken på parafin og silikon i ølen.
 
Tilbake
Topp