Demontere tappekran på gjæringsdunk

Hei! Er det nødvendig å ta av frontdelen der selve hendelen som du åpner og lukker kranen med sitter?
Kan jeg istede koke kranen før neste bruk? Vanskelig å se om det sitter noe skitt der, og sliter med å få den fra hverandre..

Jeg ville demontert og kokt eller desinfisert mellom hvert brygg. Dersom du ikke demonterer får du ikke vasket skikkelig. Større risiko for infeksjoner. (Selv om lang koking vil redusere faren)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Røsk og riv, så løsner proppen. Smør med spesialfett (hanefett) eller litt hvit vaselin ved montering. For å fjerne proppen bruker jeg en egnet stang, penn el. i hullet krana satt.

Det er denne typen det er snakk om? Etter vask sliter både jeg og en kompis med lekkasje fra den ringen. Den skal altså helt ut, og så smøres med hanefett for og bli skikkelig tett igjen?

596_Tappekran_r_d_hvit_1.jpg

Dårlig krane som ikke er beregnet for å demonteres ;)

Tror kanskje denne er litt bedre:
http://www.jula.no/kran-669026

Frodejo skrev:
Det er denne typen det er snakk om? Etter vask sliter både jeg og en kompis med lekkasje fra den ringen. Den skal altså helt ut, og så smøres med hanefett for og bli skikkelig tett igjen?

596_Tappekran_r_d_hvit_1.jpg

Litt mer pressure bare så den går helt sammen bare.
Koker mine 30sek, demonterer, koker til driten løsnet, starsan & monterer den sammen (2 klikk).

Tilbake
Topp