Digital måling av vannparametre for brygging

Hei
Er det noen som har hørt noe om eller kjøpt denne?
https://www.simplexhealth.co.uk/exact-smart-brew-starter-kit-p-561.html

Jeg har som muligens noen andre, egen brønn så vet bare det at Vann etaten tester for bakterier, humus og turbiditet gratis ellers Må du betale mange tusenlapper for alle bryggrelaterte vanntestene Hardhet, Alkalitet, Sodium, Klorid, Sulfate og Kalsium++ evt. Mineraler, her får man alt dette og mere til for 216£ (Pluss mva og fortolling) + 3£ for hver test uten de 4 inkludert i Appen. Øyner jeg ett gruppekjøp for bergensere med brønn her?
 
Hva om du bare kjøper deg RO filter? om du sjekker noen youtube videoer og handler litt på aliexpress skal du kunne bygge et for rundt 1500-1600,- venter selv på siste delene fra Kina på mitt RO prosjekt, TDS meter, overgang og slanger for RO boksen. Lest i boken John Palmer at pilsner er nesten umulig og brygge med hardt vann feks, så starte med RO vann ville gi deg bedre muligheter.
 
Sist redigert:
Ja det er en mulighet, nå har jeg kjøpt diverse slike billige tester med strips og dråper og funnet ut at jeg har rimelig bløtt vann Total hardhet på under 40, med lite alkalinitet og klorid og en pH på 6-6.5? Så lav pH trodde jeg ikke skulle være mulig antagelig målefeil!?
 
Tilbake
Topp