Dimensjoner på maltrør.maltrør

Driver å bygger meg et mindre bryggeri og da trenger jeg et maltrør så jeg lurer på om noen har dimensjonene til f.eks. BB maskinene, ser at røret til speider 50 er passe men systemet deres passer ikke meg.
Jeg vet om BIAB (brygger med det akkurat nå) og alt det derre men jeg skal lage meg min egen maskin :) for jeg må ha noe enn øl å sysle med og.
 
Driver å bygger meg et mindre bryggeri og da trenger jeg et maltrør så jeg lurer på om noen har dimensjonene til f.eks. BB maskinene, ser at røret til speider 50 er passe men systemet deres passer ikke meg.
Jeg vet om BIAB (brygger med det akkurat nå) og alt det derre men jeg skal lage meg min egen maskin :) for jeg må ha noe enn øl å sysle med og.
Diametermessig er maltrøra til Brewzilla/Digiboil 65 rimelig like med Speidel50.. Sjekka dette fordi jeg planlegger å bruke filterduk fra en Speidel 50 i min BZ65. Hva høyde angår kan jeg ikke svare, men om du har en makshøyde kan jeg måle.
 
oppgaderingssettet til ølbrygging sier,
Dimensjoner:
Høyde: 40 cm
Diameter inkl føtter og kant øverst: 38,5 cm

er det noe som stikker ut og kan kappes bort ?
kjelen min er Ø37cm,
 
Sist redigert:
Jepp...Øvre flens, som sannsynligvis er der for å gjøre det vanskeligere å søle malt mellom maltrør og kjelevegg samt føttene kan kappes vekk slik at diameteren blir 35cm slik jeg målte..
 
Jepp...Øvre flens, som sannsynligvis er der for å gjøre det vanskeligere å søle malt mellom maltrør og kjelevegg samt føttene kan kappes vekk slik at diameteren blir 35cm slik jeg målte..

Takker, da må jeg satse på denne.
Maltsekken revnet så jeg MÅ over til maltkurv.
 
Tilbake
Topp