DIN-skinner og blokker.

Hvis man ser her, bla ned til bildet med komponentoversikt.

US $4.45 |Din Rail Terminal Block Universal Panel Mount UK 2.5B Screw Electronic Terminal Strips Contactor Conductor 10pcs|Terminal Blocks| - AliExpress

Er insertion bridge bare for å dekke til poler? Metall inni selve blokka er bare fordi det tåler varme bedre enn plast?
Og fixed bridge, kapper man den bare når man ikke vil ha en lengre rekke av blokker?
Skjærer jeg vekk jeg den tynne "veggen" som er på blokkene for å skru ned en fixed bridge mellom blokkene?

Til slutt, vil de jeg linket til passe på en DIN skinne kjøpt fra BT f.eks? Jeg antar det? Er vel ikke så mange forskjellige standarder på en DIN-skinne?
 
Nei, det er for å elektrisk koble sammen terminalblokker.
Sikker? Har du sett på bildet? På insertion bridge så er det skruer, men "linken" mellom "skruene" er plastikk. Fixed bridge er vel det som er brukt til å koble sammen blokkene, denne går da i midten mellom blokkene. Insertion bridge ser ut til å "plombere" terminalene på ene siden.. ?
 
Sikker? Har du sett på bildet? På insertion bridge så er det skruer, men "linken" mellom "skruene" er plastikk. Fixed bridge er vel det som er brukt til å koble sammen blokkene, denne går da i midten oppå mellom blokkene. insertion bridge ser ut til å "plombere" terminalene på ene siden.. ?
Den er bere isolert sidan den vil stikke ut. Det er ei metallbru med forbindelse
 
Det er nok riktig som @gustavf skriver, insertion bridge kobler sammen blokker, men ikke på toppen som fixed bridge, disse skrues inn i terminalene.

Og DIN-skinne er DIN-skinne, standard størrelse.
 
Så jeg er safe med dette. @Amarillo , @gustavf , @Kalvatn ?

Fant ikke separatore-veggene fra den linken, men de trengs vel ikke.

Tre forskjellige farger på blokker, den svarte burde egentlig vært "jordfarget".. Men vet ikke hvis gjengestandarder for fixed er samme hvis jeg skulle kjøpt skikkelig farge fra en annen butikk? Bruker iallefall jordfarge (gul/grønn) på selve lederne..

Med fixed bridge, sager jeg bare over der hvor jeg ikke trenger flere blokker?


2.jpg
 
Så jeg er safe med dette.

Kan ikke garantere noe, men hvis du kjøper fra samme selger skulle du være safe.


Men vet ikke hvis gjengestandarder for fixed er samme hvis jeg skulle kjøpt skikkelig farge fra en annen butikk?

Jeg tror bredden på blokkene kan variere, så det er ikke sikkert bruene passer til andre typer.


Med fixed bridge, sager jeg bare over der hvor jeg ikke trenger flere blokker?

Høres litt tvilsomt ut, du finner ikke noen som passer akkurat?
 
Kan ikke garantere noe, men hvis du kjøper fra samme selger skulle du være safe.




Jeg tror bredden på blokkene kan variere, så det er ikke sikkert bruene passer til andre typer.




Høres litt tvilsomt ut, du finner ikke noen som passer akkurat?
Men jeg vet ikke hvor mange blokker i en og samme rekke jeg kommer til å bruke. Båten blir til mens man ror :)
 
Dette kalles for rekkeklemmer. De monteres på TS35 skinner. Det er ganske standard. Slike rekkeklemmer finnes i mange forskjellige størrelser fra 2,5 mm2, til 4, 6, 10, 16, 35 osv. bredden på de forskjellige vil variere. Derfor vil disse sammenkoblingslaskeme også variere etter hvilken type rekkeklemmer de skal brukes til. De med skruing skrues inn p` toppen. De klippes til riktig lengde. Den som stikkes inn kobles til sammen med leder på ene siden. Når det gjelder farge så brukes gul/grønn til jord. Blå brukes til Nøytral (N-leder). Grå brukes til faseledere eller lavere spenning.
 
Dette kalles for rekkeklemmer. De monteres på TS35 skinner. Det er ganske standard. Slike rekkeklemmer finnes i mange forskjellige størrelser fra 2,5 mm2, til 4, 6, 10, 16, 35 osv. bredden på de forskjellige vil variere. Derfor vil disse sammenkoblingslaskeme også variere etter hvilken type rekkeklemmer de skal brukes til. De med skruing skrues inn p` toppen. De klippes til riktig lengde. Den som stikkes inn kobles til sammen med leder på ene siden. Når det gjelder farge så brukes gul/grønn til jord. Blå brukes til Nøytral (N-leder). Grå brukes til faseledere eller lavere spenning.
Right. Takker. Jeg fant ikke noen jord-rekkeklemmer som lignet på de jeg har blinket meg ut, fra samme butikk (mtp at lasker skal funke på begge). Jeg syntes røde var litt mer fargerike enn grå, men bør vel kanskje bytte ut de røde med grå da. Nå har jeg blå strøm hjemme, så det er kanskje egentlig ikke så viktig?
 
Right. Takker. Jeg fant ikke noen jord-rekkeklemmer som lignet på de jeg har blinket meg ut, fra samme butikk (mtp at lasker skal funke på begge). Jeg syntes røde var litt mer fargerike enn grå, men bør vel kanskje bytte ut de røde med grå da. Nå har jeg blå strøm hjemme, så det er kanskje egentlig ikke så viktig?
Blå strøm hjemme? Mener du at du har Såkalt TN nett hjemme hos deg? Da brukes blå for N-leder. Dersom du har et vanlig 230 volt IT nett som de fleste i norge så spiller ikke fargen noen rolle. Da brukes blå ledere for vanlige faser. Men du skal velneppe bruke dette i den faste installasjonen hos deg.
 
Tilbake
Topp