DIY Bryggebord(høydejusterbart)

Hei,

Tenkte å lage rn liten tråd på ett bryggebord jeg skal lage meg.
For å gjøre en lang historie kort, har havnet i rullestol(heldigvis ikke for livet men for mange måneder) knust begge hælene og brudd i begge føtter, og må derfor gjøre hverdagen litt lettere framover med bryggingen bla.

Her er planen:
- 45cm bred bordplate
- 65cm høyde, med en plate i bunn for lagring av diverse.
- 120cm lengde på bordet

Her kommer det som blir litt utfordrende men mest "kult": Har satt av 45cm av top plate til å være justerbart med sveiv, har BB30 nå og det vil være drøyt 10-15cm over bakkenivå(litt usikker utfall enda på disse måla), da vil jeg fint kan klare å følge med oppi og alt.
Og ved endt koketid kan jeg dra BB'en bortover bordet og senke plata, gjæringskar på plass og vipps ferdig :)

Oppdatering følger.
 
Og hvordan vil du få løftet ut maltkurven? Få deg en venn å brygge med eller gå for kjøpe øl til du er oppe å går igjen
 
Vinsj i taket?
Skulle gjerne gjort det, men probleme er at jeg leier leiligheten og har ikke noe annen mulighet enn å brygge på kjøkkenet nå :) Har en annen plan med heis på bordet ;) gikk derfor til innkjøp av BB30 m/Silkar nå.
Samboer hjelper til med å lage knekkebrød av malten så trenger ikke bekymre meg om å kaste :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Og hvordan vil du få løftet ut maltkurven? Få deg en venn å brygge med eller gå for kjøpe øl til du er oppe å går igjen
Heis på bordet også ;)
Samboer lager knekkebrød og trenger ikke kaste malt :)
Må ha noe å gjøre om dagene, ferdig med Netflix...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Du skal ha cred for å ikke gi deg, men hvorfor når det er imidlertidig, og jeg vet hvordan det er å permanent være hindret.
Jeg tenkte på noe slikt (ikke av samme grunn som deg) men kuttet det ut da jeg begynte å tenke på veltet kjel med klisset vørt uten at jeg er en dramakvin.
 
Du skal ha cred for å ikke gi deg, men hvorfor når det er imidlertidig, og jeg vet hvordan det er å permanent være hindret.
Jeg tenkte på noe slikt (ikke av samme grunn som deg) men kuttet det ut da jeg begynte å tenke på veltet kjel med klisset vørt uten at jeg er en dramakvin.

Vil ikke gi meg, rett å slett for at jeg er sta og jeg må ha noen mål nå om dagen for å ikke gå på veggen rett å slett :)
Skjønner poenget ditt her, men jeg føler meg optimistisk nok til å holde troen på at det går :)
 
Tilbake
Topp