1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

DIY krankobling

En tråd i 'DIY' startet av YngveKL, 7 Jan 2019.

1. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Fordi kjøkkenkranen er alt utenom standard sliter jeg med å få tak i overgang i Gardena. Så DIY ble løsningen... en del av en sykkelslange, en bit 3/4" slange og ditto Gardenakobling. Bare å trekke slangen over krantuten, så sitter den selv. Perfekt! :) Screenshot_20190107-193253_Gallery.jpg Screenshot_20190107-193216_Gallery.jpg Screenshot_20190107-193230_Gallery.jpg

msevland, NilsOF og Amarillo liker dette.
  2. NilsOF

NilsOF
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har en sånn krane. Mener jeg skrudde av filteret på tuppen og satte på en Gardenadings. Ikke umulig at det var via overgang.
    Husker at det var no styr for å få det til.
    Men det er sikkert tre-fire år siden jeg fikk bryggeforbud på kjøkkenet av kjøkkensjefen nå.. (etter at jeg kokte over).

Men bra du har funnet en løsning :)

YngveKL liker dette.
  3. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har skrudd av alt som er å løsne på den Ikea krana, men ikke f... om jeg fant noe som passa. Kjøpte en lignende dings ferdig fra Gardena, men der var gummidingsen for tait. Fikk den ikke over tuppen (om det er lov å si da)... :)

NilsOF liker dette.
  4. perolavsen

perolavsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

5. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er bildet faktisk fra en ikea kran? @perolavsen? Den ser ut som vaskeekte bryggeutstyr... vet du hva den kranen heter/lenke?

6. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jaha... Hvor har du koblet den hen på tuten... Skrudde du ut innmaten og den på bildet inn der? Hmmmm, skjønner ikke o_O

7. perolavsen

perolavsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja, den heter Ringskär. Ser ut til å være utgått siden den ikke dukker opp på IKEA sine sider.

Ekornskurken liker dette.
  8. perolavsen

perolavsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Skal se om jeg får knipset et bilde senere i dag!

NilsOF og YngveKL liker dette.
  9. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Moderator

La igjen en NPT male hurtigkobling (som @perolavsen viste til her) ved siden av krana i bryggerommet da det ble bygget, med beskjed til rørleggeren om å fikse det ;) Aner ikke hva slags kran dette er (noe som ble funnet på Finn og plukket opp), men da jeg kom tilbake var den festet :) Meget praktisk.

Ekornskurken og YngveKL liker dette.
  10. Jokr_nord

Jokr_nord
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei.

Jeg har samme Ikea-armatur som trådstarter.
    Jeg skrur av tuppen og erstatter med en overgang fra R20 til R25 og en R25 til "Gardena"
    Begge kjøpt på Biltema. [​IMG]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

YngveKL, NilsOF og Ekornskurken liker dette.
  11. perolavsen

perolavsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sånn ser det ut her:

IMG_2635.jpg

YngveKL, Jokr_nord og Ekornskurken liker dette.
  12. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nei har du sett på f**n... (og unnskyld språket) Tusen takk begge to! Må jo innrømme at det ser litt bedre ut enn det jeg lagde til, ikke alltid selvgjort er "bestgjort". Erre' mulig at jeg ikke har fått til dette da.... :eek::(:)

Ekornskurken og msevland liker dette.

Del denne siden