Dobbel IPA

Hei.

Brygget en dobbel IPA for en uke siden, tenkte å kontrollmåle.
OG 1.085
FG 1.017
Da jeg målte det kom jeg på 1.010 hvordan er dette mulig ? Noe å bekymre seg for? Noe man bør gjøre?
 
Det var vel dit gjæren du har brukt ville gjære ut til. Hva var anbefalt gjær i oppskrift og hva var gjæren du brukte? Fulgte du prosedyren i oppskriften? Hvis den ikke fortsetter å synke så er vel alt greit, er bare at FG ble annerledes.
 
Det var vel dit gjæren du har brukt ville gjære ut til. Hva var anbefalt gjær i oppskrift og hva var gjæren du brukte? Fulgte du prosedyren i oppskriften? Hvis den ikke fortsetter å synke så er vel alt greit, er bare at FG ble annerledes.

Mangrove Jack's US West Coast M44 gjær
 
Fulgte du instruksjonene? Eller la du til mer sukker, hvis det var en del av oppskriften?


MJ er ikke kjent for å gi repeterbare resultater, men hva var gjæren i oppskriften du fulgte, var det MJ M44?
 
Fulgte du instruksjonene? Eller la du til mer sukker, hvis det var en del av oppskriften?


MJ er ikke kjent for å gi repeterbare resultater, men hva var gjæren i oppskriften du fulgte, var det MJ M44?


Fulgte instruksjonene.

Det sto i oppskriften at det skulle tilsettes 500g bordsukker i de 15 siste minuttene av koketiden, jeg brukte 500g hvit candis sukker istede.

Gjæren i oppskriften var MJ M44
 
Da ville jeg bare sett på det som et avvik. Hvis SG ikke synker lengre over tid så tar du det og flasker.

Damn, glemmer å quote idag. @ulrikkleven


Den er grei

Veldig kraftig humlet.

100 g Chinook 11.2 Boil 60 min
37 g Cascade 7 Boil 15 min
12 g Cascade 7 Boil 5 min
12 g Centennial 10 Boil 5 min
12 g Chinook 11.2 Boil 5 min
38 g Fuggles 4.5 Boil 1 min
19 g Chinook 11.2 Dry Hop 7 days
19 g Cascade 7 Dry Hop 7 days
19 g Centennial 10 Dry Hop 7 days


@Miguel
 
Den er grei

Veldig kraftig humlet.

100 g Chinook 11.2 Boil 60 min
37 g Cascade 7 Boil 15 min
12 g Cascade 7 Boil 5 min
12 g Centennial 10 Boil 5 min
12 g Chinook 11.2 Boil 5 min
38 g Fuggles 4.5 Boil 1 min
19 g Chinook 11.2 Dry Hop 7 days
19 g Cascade 7 Dry Hop 7 days
19 g Centennial 10 Dry Hop 7 days


@Miguel

Helt greit humlet hvis det er en west coast IPA, men bare følg med på SG, så du "vet" den ikke synker sakte men sikkert, for da får du fontener fra flaskene. Bruker du fat så gir du eff i det rådet da du kan styre karboneringen selv.
 
Tilbake
Topp