Dobbeltside om hjemmebrygging i avisa Valdres

Valdres, lokalavisa på mitt gamle hjemsted Fagernes, hadde sist lørdag (10. juli) en dobbeltside om hjemmebrygging, under tittelen "For ølsmakens skyld". Journalisten fulgte meg og min bryggerkollega Arild Gjerdseth gjennom en hel bryggedag hvor vi brygget porter. Oppslaget ble faktisk ganske bra, men det ser ikke ut til å være tilgjengelig i avisens nettutgave, dessverre. Men dersom det blir litt etterspørsel, kan det jo hende redaksjonen kan overtales til å legge ut oppslaget i ettertid.
Uansett, jeg fikk iallfall snakket varmt for hjemmebryggingens fortreffelighet og for den gode smak. Fikk også drevet litt reklame for www.norbrygg.no og for vår bibel, "Moderne hjemmebrygging".
 
Fin-fin artikkel! Jeg kjøpte faktisk lørdagsutgaven av Valdres på nett kun for å lese den, og jeg må si: du gjorde absolutt en fin figur i hjemmebryggingens tjeneste! :skitbra:
 
Nå har jeg eller avtale med avisa Valdres fått lov til å legge ut pdf-filene.

Det er en liten feil i en av billedtekstene, hvor det vises tre glass med øl. Det korrekte er at glasset til venstre er med weissbier. Min pils, som er i midten, er ikke fullt så så uklar...
 

Vedlegg

  • Brygging i avisa Valdres-del1.pdf
    49,1 KB · Sett: 210
  • Brygging i avisa Valdres-del2.pdf
    72,2 KB · Sett: 171
Hei Tore, dette var en god artikkel! Godt å se at når journalister tar seg god tid og blir 'fôret' med riktig info, at resultatet da blir bra. :) Flott med god reklamering av hobbyen og foreningen!  :skitbra:
 
Den kvinnelige journalisten var nok ikke spesielt interessert i øl, og jeg tror ikke helt hun falt for mitt hjemmebrygg. Men jeg fikk anledning til å rette opp det ferdigskrevne manuskriptet, og gjorde ganske store inngrep for å få alt korrekt. jeg førte vel birtimot en fjerdedel av tekten i pennen selv...
 
Tilbake
Topp