Dr. Klem og Schouskjelleren lanserer samarbeidsøl

1187063.jpeg


Vi i Dr. Klems Laboratorium brygget en av våre oppskrifter med John på Schouskjelleren mikrobryggeri 18. mai. Ølet er tilgjengelig onsdag 30. mai fra kl. 16, hvor det blir en liten lanseringsfest på kvelden. Håper mange hjemmebryggere tar turen innom og smaker  :skitbra:

http://www.facebook.com/drklem
 
Hemmelig hva slags type det er eller? Husker jeg hvor nydelig ølet dere vant publikums favoritt med i Gamlebyen var, så bør kanskje få med meg dette!
 
Brygget 18. og til salgs 30.
Hyggelige og flinke karer på begge steder, men denne tidsskala er den ene grunnen jeg har kommet hjem fra schoukjelleren med skuffende følelser en del ganger.
 
Maarten skrev:
Hyggelige og flinke karer på begge steder, men denne tidsskala er den ene grunnen jeg har kommet hjem fra schoukjelleren med skuffende følelser en del ganger.

Stamgjester vet hvordan man skal lese tavla: De to første ølene på venstre side kommer fra tank og er ofte for ferske. De andre ølene på venstre tavle (som regel tre) kommer fra fat og har fått litt ekstra tid.
 
gustavf skrev:
De to første ølene på venstre side kommer fra tank og er ofte for ferske. De andre ølene på venstre tavle (som regel tre) kommer fra fat og har fått litt ekstra tid.

Det forklarer noe ... hadde kanskje vært lurt av Schouskjelleren om å informere om dette -- jeg hadde følelsen om at de delvis selger uferdige produkter, uten å vite at det skjer med vilje. Kan jo være spennende å se ølets smaksutvikling over tid.
 
Da håper vi en del av dere østlandsbaserte hjemmebryggere kommer innom i morgen for å smake på vårt samarbeidsøl med Schouskjellern (Uansett hva man skulle mene om lagringen til Schous!)
592207_237675376345786_1477580150_n.jpg


Hiv O'Hoi

Dr. Klems Laboratorium
 
Tilbake
Topp