Effektivitet på Bratbergs Kompaktbryggeri?

Hei. Hvilken effektivitet ligger dere på på dette bryggeriet, evt med og uten resirkulering under mesking? Og hvor mange liter er det under krana?
 
Jeg har hatt mellom 70% og 75% i følge iBrewmaster sin kalkulator. Har lagt 70% til grunn og det stemmer stoet sett på de 10 bryggene jeg har hatt på denne. Jeg tapper av og sirkulerer litt manuelt. Har ikke eksaktvtall på hvor mange liter det er under krana, men tipper ca. 2 liter.

Eneste modifisering jeg har gjort er isolering med liggeunderlag som er klippet og tilpasset.

Er fornøyd med dette utstyret da det er lett å brygge på. Eneste å sette fingen på for min del er innfestingen på lokket som er under hankene på utsiden og som er av plast. 
 
Ligger på +/- 80% ifølge BrewR. Resirkulerer med pumpe under hele meskingen, også opp til utmesk (78grader).
Har lest et sted at pumpen som fulgte med ikke tåler over 70 grader, men det har gått bra på 11 brygg  ;D
 
Ok. Bruker dere oppsett for biab eller all grain i bryggeprogram? Og hvor mange liter er det igjen under krana?
 
Bruker algrain, vet ikke hvor mange liter det er under krana, men jeg kan måle etter jeg er ferdig med brygging i dag..
 
Tilbake
Topp