"Elektrostøy" fra en stc-1000

Jørgen E

Norbrygg-medlem
Koblet opp min nyinnkjøpte stc-1000 i dag. Ser ut til å virke helt fint (har ikke koblet til stikk for kjøl/varme enda). Har koblet selve Stc'en med wago og 2,5 kvadrat kobberkabel. Har koblet til støpsel på inngangen. Den viser temp og hører at den trigger reléet når jeg endrer tempen. Men det kommer en høyfrekvent lyd fra selve boksen. Er dette noe noen andre har opplevd? Skyldes det dårlig kontakt noe sted? Kan det være feil med selve STC'en?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
 
Jeg koblet feil i begynnelsen. Kom en jævla høy lyd, ikke det jeg vil kalle for "elektrostøy". Mulig den ikke var så høy, bare jeg som var litt på tuppa for å plugge i kontakten noe elektronikk jeg hadde mekka sjøl. Skvatt i hvertfall voldsomt.
 
Ja den lager litt hørbart støy. En hører mindre høyfrekvente lyder ettersom eldre man blir. Du får smøre deg med tolmodighet =)
 
Riktig som Elektro skriver. Alle de STC-1000 jeg har vært innom (en del), hører jeg denne støyen fra.
Samt jeg hører el-støy fra diverse tv-er, mobilladere og annet. Er meget sensitiv ovenfor slik høyfrekvent piping, så jeg hører det ofte hvor andre ikke hører det.
Så du vil sikkert få noen svar på at "noen" sin STC-1000 ikke lager støy. Men det er nok mer relatert til den personens hørsel, enn hva faktisk kanskje er reelt.
 
Tilbake
Topp