Enda en magnetrører - uten PC-vifte (kost: $3.5)

Bygget av lego samt en elektrisk motor til $3.5 fra DX. Motoren er 12V som jeg kjører på 3V. Ser ut til å dra rundt 3liter helt fint. Her er den http://www.dx.com/p/rf-370ca-15370-dc-motor-12v-279123#.VPMAqFPF-Xo

Motoren er festet i en 2x8 legoblock med duct tape som jeg har surret ståltråd rundt for å få det til å sitte ordentlig. Motoren fester naturlig i legoblokkene så det sitter egentlig helt fint.

Fylte opp midten av en 2x8-block med epoxy og satt denne på rotoren. Festet fire små neodyniummagneter jeg hadde liggende med superlim til denne.

2015-03-01 13.04.08.jpg 2015-03-01 13.03.55.jpg 2015-03-01 13.03.47.jpg
 
@BEikeland :
Det eneste som er tricky er den 6x2-brikken som rotoren skal sitte i. Lego har jo fine hull under. Du bare fyller det i midten opp med epoxy, venter noen minutter så epoxyen er seig og så sette legobrikken på og så la det stå i vater i 24t. Litt slark går jo greit. Det er mye vekt (3kg) på den så den står helt stabilt.

Jeg har ikke forsøkt å kjøre den i 24 timer og jeg er ikke 100% sikker på at den overlever det. Jeg vil nok være hjemme.
 
Fin den der! Hvilken funksjon har jetmotoren? Kan det være begynnelsen på et fullskala renseanlegg for CO2 som dannes i starteren?
 
Ellers har jeg nå kjørt den mer eller mindre kontinuerlig i en uke.Fungerer fint. Selve motoren sitter litt skjevt med den går ikke helt plant med kolben. Men dette skaper jo ingen selvforsterkende skjevheter så det går fint.
Burde vel sikkert ha støpt motoren fast i lego med epoxy eller noe.
 
Kjempetøft.
Kan du regulere hastigheten på denne eller er det bare av og på?
Jeg har noen liggende men de er enten full guffe eller av.
 
Regulerer hastigheten med spenningen. Kjører den vanligvis på 1.5V men kan dra den opp til 3.0 for ekstra oompf.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp