Endelig en bryggedag som gikk etter planen :) - Noen forslag til nytt brygg?

MonoBryggeriet

Norbrygg-medlem
Det måtte altså 4 forsøk til før bryggedagen ble gjennomført til Laud. Brygget en SMaSH med Red X og Mandarina Bavaria. Tanken var å få frem den intense rødfargen, men den ble vel mer burgunder. Skal pitche med WLP833 seinere i kveld. Går med planer om en ny lager, men har ingen klare ale-kandidater på blokka. Tenkte derfor å høre her om det var noen med forslag til en ale-oppskrift som burde prøves. Gjerne med WLP002 gjær siden jeg har det stående. Når det gjelder type, er jeg helt åpen, men jeg er ikke så glad i mye bitterhet eller andre skarpe kanter. Mykt og rundt er vel gode stikkord, men kan like gjerne være tung eller intenst, som leskende og lett.
 
Sist redigert:
Det måtte altså 4 forsøk til før bryggedagen ble gjennomført til Laud. Brygget en SMaSH med Red X og Mandarina Bavaria. Tanken var å få frem den intense rødfargen, men den ble vel mer burgunder. Skal pitche med WLP833 seinere i kveld. Går med planer om en ny lager, men har ingen klare ale-kandidater på blokka. Tenkte derfor å høre her om det var noen med forslag til en ale-oppskrift som burde prøves. Gjerne med WLP002 gjær siden jeg har det stående. Når det gjelder type, er jeg helt åpen, men jeg er ikke så glad i mye bitterhet eller andre skarpe kanter. Mykt og rundt er vel gode stikkord, men kan like gjerne være tung eller intenst, som leskende og lett.

Jeg har ikke noe forhold til den gjæren, men den er en klassiker. Det er londonbryggeriet Fuller's sin gjær, og den klassiske alen deres er London Pride. Den har ingen skarpe kanter. Du kan jo kikke på denne tråden: https://forum.norbrygg.no/threads/fullers-london-pride.29531/
 
Det måtte altså 4 forsøk til før bryggedagen ble gjennomført til Laud. Brygget en SMaSH med Red X og Mandarina Bavaria. Tanken var å få frem den intense rødfargen, men den ble vel mer burgunder. Skal pitche med WLP833 seinere i kveld. Går med planer om en ny lager, men har ingen klare ale-kandidater på blokka. Tenkte derfor å høre her om det var noen med forslag til en ale-oppskrift som burde prøves. Gjerne med WLP002 gjær siden jeg har det stående. Når det gjelder type, er jeg helt åpen, men jeg er ikke så glad i mye bitterhet eller andre skarpe kanter. Mykt og rundt er vel gode stikkord, men kan like gjerne være tung eller intenst, som leskende og lett.

Høres ut som en god engelsk bitter hadde vært noe for deg. Noe småironisk over det navnet, emen fortvil ikke, de trenger ikke være veldig bittre. Se for deg en mild pale ale, uten masse citrushumler fra Junaiten. Lettdrikkelig og godt. Blitt en vinner her i huset.

Velkommen og gratulerer forresten:)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp