Finn Berger
Moderator
Sitter og funderer på å brygge noe til flaskekonkurransen til Bergens Ølfestival (Tråd her .) Og funderinga leder så klart til et studium av definisjonen, og den stusser jeg litt over - eller rettere sagt: Jeg stusser over den i forhold til Fuller's' ESB. Om aroma: "Fraværende til lavt nivå av fruktestere. Fraværende til lavt nivå av diacetyl."
Er det en beskrivelse av dette ølet? Jeg er ingen dreven smaker, og det er dessuten ei stund sida jeg har drukket en ESB, men jeg husker absolutt ikke det ølet sånn. Tuller jeg? Jeg synes det har en veldig kraftig aroma, prega av fruktestere (appelsinmarmelade skal det visst være). Og dette ølet nevnes ofte som sjølve definisjonen på diacetyl.
Er det en beskrivelse av dette ølet? Jeg er ingen dreven smaker, og det er dessuten ei stund sida jeg har drukket en ESB, men jeg husker absolutt ikke det ølet sånn. Tuller jeg? Jeg synes det har en veldig kraftig aroma, prega av fruktestere (appelsinmarmelade skal det visst være). Og dette ølet nevnes ofte som sjølve definisjonen på diacetyl.