Engelske beerengines og ekstradeler

Tjohei alle sammen!  :biersmile:
Har 2 engelske vakuumpumper i puben her hjemme, og den ene har gått i stykker. Er en bit som har knekt, og jeg trenger nye deler til pumpa. Jeg har hittil fått deler via det engelske firmaet Centriflow Services (tror det er webadresse www.beerengines.com eller noe slikt), men de svarer nå ikke.  :attevar: Sist mail jeg fikk fra dem er over en måned siden. Er det noen som veit om andre firmaer som hjelper oss hjemmebryggere med ekstrabiter til slike pumper?  :help:

Håper det finnes noe hjelp der ute fra dere et sted, for ellers blir puben her hjemme veldig sørgelig med bare ei fungerende pumpe til vinter'n......  :biersmile:

Vemund
 
jeg skal forresten til london nå på mandag, og da hadde jeg tenkt å se om jeg fant en butikk som selger slike ting og tang, fordi jeg skulle hatt driptray til pumpa mi
hvis du sier hva du skal ha (bilder værsåsnill) så kan jeg kanskje kjøpe med hvis jeg er så heldig å finne en butikk
 
Jeg har pleid å ringe til Centriflow Services når jeg har trengt noe. De har alltid vært svært behjelpelige.
 
Det hadde jo vært kjempefint om du har mulighet til å ta med fra London da!  :ilike: Det er en hardplast-tapp som sitter i plasttoppen til selve vakuum-pumpe biten. Har lagt ved noen bilder til innlegget som jeg håper fungerer, som sier litt om hvordan disse ser ut og hva slags merke pumpa er (Hi-gene).

Er ikke sikker på om dette blei noe mer forklarlig da, men det er bare å høre med meg om flere bilder om det trengs, eller mer info om pumpa om det trengs.... :)
 

Vedlegg

  • Einar egil 186.JPG
    1,8 MB · Sett: 235
  • Einar egil 188.JPG
    1,9 MB · Sett: 230
  • Einar egil 191.JPG
    1,8 MB · Sett: 223
vanskelig å si om det er gjenger på den, fordi den delen som ville ha gjengen er den som sitter nedi biten.... Så jeg er ganske usikker på om den er gjenga eller bare tetta med pakninger eller et annet system... Men om du finner en slik butikk som selger deler til disse pumpene, regner jeg med at de veit det. Den føste gangen jeg fikk deler fra Centriflow så trengte de bare å få et bilde av pumpe-merket, så sendte de riktige biter i posten.... :)
 
med nærmere ettertanke tror jeg kanskje den er gjenga, fordi formen på den biten som er knekt av ser ut til å skulle skrus fast med en skiftnøkkel eller lignende.... Men det er bare en gjetning.... :)
 
det er sånn jeg har og jeg er fornøyd. men, så har ikke jeg peiling egentlig.

toll slipper du mest sannsynlig. men moms er 25%. ettersom verdien er under 1000,- så blir det forenklet fortolling med posten. det tar vel en hundrings i gebyr. regner og med at du må betale litt ekstra for internasjonal frak (nb: du betaler moms på frakt også)

vemund:
beklager, jeg glemte helt den tråden her. men jeg fant ingen butikk i london. det var vel kanskje litt optimistisk egentlig, for jeg hadde nok med å finne hotellet.
men, den delen ser ut som den er veldig lik to sånne som jeg har bak på pumpa (som er john guest kobling)
http://www.johnguest.com/Home/applications/beverages-and-drinks-dispense/PI-and-PM-Fittings/Inch-Size-Tube-to-hose-fittings.aspx
 
Jeg har heller ikke peiling på håndpumper, men håper å tror at dette kan være et kurant kjøp sammenlignet med brukte.
Prisen er 178£, så jeg bikker vel 1000,- med god margin. Dermed blir det toll?
 
du må sjekke på toll.no, men jeg tror ikke det er toll på denne type varer.
hvis verdien er under 1000,- så fortoller posten, hvis den er over så fortoller(betaler moms) et annet firma, og da varierer gebyrer

men, det finnes endel "hand pumps" og "beer engines" på ebay.co.uk
sjekk litt der, kan hende du finner noen andre billigere.
det som lønner seg mest sikkert er å få den sendt til og hente i sverige (EU) hvis du kan, da slipper du alt toll/tull/moms
engelsk moms skal jo egentlig refunderes/ikke betales, men det mest sannsylige er at du ender opp med å betale dobbelt moms hvis du får den sendt til norge
 
jeg skjønner fortsatt ingenting.... Har nettop nå også kontakta Colin Farrar Beer Engines med mail, og heller ikke de svarer.... Har jeg gjort et eller annet så hele øl-England er sure på meg, mon tro......  :attevar: merkelige greier.....
 
Tilbake
Topp