Er disse her safe'e??

Bestillte et stk varmebånd fra korea til den nette sum av 10 daler. Men begynner å bli litt skeptisk hvor trygge de er.. hvor varme de blir osv.. Skal brukes rundt gjærekar. Må jeg eventuellt isolere imellom bøtta og båndet? (Dumt å starte en ny tråd,jeg vet, men visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne..)IMG_20170126_144449.jpg
 
Brukt flere sånne i flere år. Null stress. Bare ikke sett de på og plugg inn på tomme kar.
Ok, så de blir såpass varme ja.. nei får prøve å ikke gjøre det.. Så ikke behov for å isolere mellom bøtte og bånd altså? Bare rett på bøtta??
 
Er det termostat på disse eller må det kobles til utenom? Kan man da evt. bruke et par av disse for en diacetyl rast? Eller kobler man den via inkbird?
 
Ok, så de blir såpass varme ja.. nei får prøve å ikke gjøre det.. Så ikke behov for å isolere mellom bøtte og bånd altså? Bare rett på bøtta??

Rett på bøtta. De blir egentlig ikke spes kjempevarme. Men det var noen her på forumet for noen år siden som fikk deformert et tomt gjæringskar. Men kan hende det var en Better Bottle, de er mye tynnere.
 
Jeg har en som likner, den blir noe hlvts varm iallfall. Vær forsiktig. Jeg har faktisk ved en feiltagelse plugget i denne og gått fra den oppkveilet uten å huske å ta ut støpselet. Da jeg fant den da så var det bare filler, brant opp og det ble glohett der den lå. De jeg bruker er kanskje hakket bredere.
 
Tydeligvis litt forskjell på effekten da ja (samt at oppkveilede kabler sjelden er noe lurt å sette strøm på) ;)

Uansett vil jeg påstå det er liten risiko når de ligger inntil et gjæringskar med vørter, styrt av STC-1000 eller lignende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp