Er ikke ølslange å oppdrive for tiden?

Hallstein

Norbrygg-medlem
Jeg trenger pga. alvorlig oppbygning av ølstein både nye slanger til fatsystemet mitt, samt nye pakninger til ei lekk Perlick 545PC-kran. Det er pakningen på toppen av selve håndtaks-skruven som er lekk. (se bilde. Det er pakning med nr. 2 det er snakk om)

Problemet er at jeg ser ikke ut til å finne NOEN som selger ølslanger med 3/16" innerdiameter lengre. Det eneste jeg finner er hardplastslanger (tenk picnictapp med skumdemp) som man iallefall ikke får tredd på shanken eller øl-koblinga på corneliusfatet.

Hvor i alle dager handler dere ølslanger? Bakke brygg hadde heller ikke sist jeg var innom.
Noen tips ang. å finne pakningene til krana billig? Finnes det et sett hvor jeg kan bytte alle kanskje?

upload_2016-2-8_19-37-10.png
 
Sekunderer dine bekymringer. Ser BryggSelv har ubekreftet leveranse 22. februar.. Trenger også 3/16 ID-slange, så om det ikke kommer inn noe snart blir det storbestilling fra junaiten..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ølstein (tm) løses også opp av Bryggrens, PBW, Chemipro OXI, maskinoppvaskpulver, melkebonderens fra FK, kaustisk soda mm. Tid og varme er trikset.
 
Vel, gidder ikke å rense slangene når de er så kraftig misfarget og fulle av ølstein som de er nå.
 
Tilbake
Topp