Erfaringer fra IKEA-flaske med patentkork

Hei!
Jeg lurer enkelt og greit på om noen der ute har erfaring med flaskene fra IKEA som er utstyrt med patentkork. Var innom min lokale Brygg selv i dag, og der var de litt usikre. Usikkerheten ligger i om flaskene er robuste nok til å tåle trykket som oppstår under karboneringen.

Noen som har erfart at det gikk galt, eller at det gikk helt fint og er trygt.

Mvh. Henrik

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30213552/

uansett; klart glass er vel ikke særlig brukbart med mindre du vet at de kommer til å bli oppbevart helt mørkt?

Er en del tråder her allerede om dem. En del som har hatt trøbbel med å få de ordentlig tett, dvs at pakning på sitte riktig og ikke være deformert.

Tusen takk for svar alle sammen.

Det er ingen problem å lagre flaskene i stummende mørke, og jeg går ut ifra at de få timene fra de taes fram til de er ferdig drukket ikke spiller store rollen. Takk for tipset uansett, skal passe litt ekstra på.

Pussig, mulig søkefunksjonen er litt uenig med meg men jeg fant ingenting i forkant av at jeg startet denne tråden. Takk for at dere tar dere bryet med å svare allikevel! Skal ta en kikk på pakningene. Kjøpte et par ekstra, så vi har råd til å bytte ut de aller værste deformeringene. Ellers er det vel bare å håpe.

Kjekt å høre. Det virker som om trykket ikke er det største problemet med disse flaskene. Naiv som jeg er velger jeg å se på det som en positiv ting. Tenker at mine medbryggere bare blir glade for en ekstra unnskyldning til å drikke fortere.

Henrik

Tilbake
Topp