Erfaringer med billige kina-voltmeter?

Har ikke likt, men bestilte fra ebay jeg og. Mitt funker flott. Nøyaktig nok til vårt bruk. og til 66kr så er det løp og kjøp.

Godkjent for bruk i Norge er det vel ikke noen brygger som bryr seg om ;)
 
Nøyaktigheten er det vel ingen tvil om. Det er ganske enkelt og billig å lage noe som måler strøm og spenning nøyaktig. Så lenge det ikke skal stå med høy last kontinuerlig eller over lengre tid, og under oppsyn, så ville jeg ikke vært redd.
 
Strøm og spenning er enkelt å måle, og kinererene skal være rimelig dritings om de bommer på slike ting. Med våre "lave" krav til nøyaktighet tror jeg det meste er gangbar vare. Men når du først hakker et betemt mål i et koblingsskap, som det også står mye annet i, er det greit at kvalitet og levetid er tilsvarende.
 
dette hadde jo sett dritkult ut da http://www.ebay.com/itm/High-Qualit...397573?hash=item5adb01fe45:g:6X8AAOSwMmBVwvNT
s-l1600.jpg
 
På linje med E.Brekke. Ville heller ikke likt å kjøre 20A gjennom den greia der. Til og med klemmene virker underdimensjonert. Strømspole eksternt er litt fornuftigere. Og det er vel samme sak med diverse SSR. Dimensjonér rikelig.
Har brukt SSR og PID med 4-20mA styresignal fordi jeg også gjerne vil ha indikering på effekt uten å knotte på PID. 4-20mA er en industristandard for instrumenter, så det finnes masse å ta av. 4-20mA viserinstrument med 0-100% skala er det jeg kommer til å satse på, når jeg får tid til å jåle opp anlegget..
 
De to instrumentene det linkes til her er vel de samme, begge med strømtrafo og med litt elektrikerarbeid blir de nok like trygge som andre multimeter.
Miguel, med strømtrafo på fx. 1000 vindinger betyr at strømmen i instrumentet blir bare 1/1000 av strømmen i bryggeriet.
 
Skal du ha noe som er nøyaktig så må du kjøpe en med "real RMS". Uten ordentlig RMS så bruker den en enkel formel for å beregne spenningen.
 
Hehe. Men altså. Nøyaktig nok til å tilfedstille nysgjerrigheten min. Det står ikke noe info om det i salgsannonsen. Men noen få posent hit og dit hadde jo ikke vært ille. Men hvis den viser 2.5Kw når det er 3kW så er det litt kjedelig.
 
Er nok innafor 1- prosenten om det er laga av oppegående.. Men.. kjøpte en loddebolt i Kina når jeg jobba i et prosjekt der, virka ikke. Demonterte den og fant ut at den lot seg reparere, om jeg hadde en loddebolt.. Gikk og kjøpte 2 stk til, en virka. Kosta bare ca 8.- pr stk, men var irriterende
 
Tilbake
Topp